آموزش, تدوین

Adobe Audition در مقابل Premiere Pro: کدام یک برای ویرایش صدا بهتر است؟

هر دو با ویژگی های متفاوت برای ویرایش صدا خوب هستند. بیایید در این مقاله از استودیو ادیب تفاوت هایشان را دریابیم.

بسیاری از سازندگان Audition را به عنوان برنامه کاربردی Adobe در هنگام ویرایش صدا تصدیق می کنند. و شما می ‌توانید کارهای زیادی را روی پلتفرم انجام دهید، صرف نظر از اینکه پروژه‌ های کوتاه یا قسمت ‌های پادکست یک ساعته را جمع ‌آوری می ‌کنید.

از طرف دیگر، احتمالاً Premiere Pro را به عنوان ابزار اصلی Adobe Creative Cloud برای ویرایش پروژه های ویدیویی می شناسید. اما آیا تا به حال به استفاده از این ابزار صرفاً برای تنظیم صدا فکر کرده اید؟

احتمالاً تا زمانی که نیاز به ویرایش برخی از آنها نداشته باشید، از منظر صوتی زیاد به Premiere Pro فکر نخواهید کرد. با این حال، این برنامه دارای چندین ویژگی مفید است. آیا بهتر از Audition است؟ بیایید دریابیم.

Adobe Audition چیست؟

Adobe Audition ابزاری مفید برای ویرایش پروژه های صوتی است. از زمان راه اندازی در ژوئن 2003، این پلتفرم به ابزاری برای بسیاری از پادکست ها و شرکت های رسانه ای تبدیل شده است. دانش ‌آموزان و علاقه‌ مندان نیز ارزش قابل توجهی از برنامه کسب می ‌کنند.

Audition به طور انحصاری پروژه های صوتی را مدیریت می کند و شما می توانید چندین نوع فایل را وارد کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید صدای خود را در برنامه ضبط کنید. می توانید از میکروفون رایانه خود استفاده کنید، اما اتصال میکروفون های خارجی هم امکان پذیر است.

Adobe Premiere Pro چیست؟

Adobe Premiere Pro پاسخ ادوبی به Final Cut Pro و DaVinci Resolve است. مانند Audition، Adobe Premiere Pro را در سال 2003 منتشر کرد. از آن زمان، برخی از مشهورترین یوتیوبر ها این برنامه را انتخاب اصلی خود کرده ‌اند – و همین امر در مورد سایر فیلم ‌سازان نیز صدق می ‌کند.

در حالی که Audition برای صدا طراحی شده بود، Premiere Pro تقریباً به طور انحصاری پروژه های ویدیویی را مدیریت می کند . شما می توانید مدیای ضبط شده خود را وارد کنید، اما می توانید از فیلم های Adobe نیز استفاده کنید.

Premiere Pro و Audition چگونه با یکدیگر مقایسه می شوند؟

با کمی اطلاعات کلی بیشتر در مورد Adobe Audition و Premiere Pro، می ‌توانید به مقایسه این دو برای ویرایش صدا نگاه کنید. در بخش ‌های فرعی زیر، چندین نکته کلیدی را شناسایی خواهیم کرد.

سهولت استفاده برای ویرایش صدا

ویرایش صدا

اگر می‌ خواهید ویرایش ‌های صوتی ساده ‌ای انجام دهید، Premiere Pro و Audition برای همه سطوح مهارت در دسترس هستند. در Premiere Pro، می ‌توانید میزان صدا، موسیقی و جلوه‌ های صوتی خود را تنظیم کنید. به طور مشابه، می توانید چندین کانال اضافه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که می خواهید به نظر می رسد.

در Premiere Pro، می ‌توانید از ابزار Razor برای برش قسمت‌ هایی از صدایی که می‌ خواهید حذف کنید نیز استفاده کنید. اگر مکث ها و صداهای ناخواسته زیادی داشته باشید، این ویژگی را به صورت ویژه و مفید خواهید یافت.

یکی دیگر از ابزار مفید Premiere Pro برای ویرایش ساده ویدیو، این است که می توانید فایل صوتی خود را گسترش دهید. انجام این کار به شما امکان می دهد تنظیمات دقیق تری انجام دهید.

در Audition، چندین گزینه برای انجام تنظیمات صوتی ساده دارید. برای مثال، می‌ توانید قسمت ‌هایی را که می ‌خواهید حذف کنید، قبل از خلاص شدن از شر آنها، امتحانشان کنید. همچنین می‌ توانید مانند Premiere Pro، صدای خود را گسترش دهید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.

طرح های قیمت گذاری

ویرایش صدا

Adobe Audition و Premiere Pro هر دو بخشی از اکوسیستم Adobe Creative Cloud هستند . با این حال، می توانید انتخاب کنید که برای یک برنامه یا دیگری اشتراک بخرید. هر دو در صورت خرید جداگانه 20.99 دلار در ماه هزینه دارند.

اگر می خواهید از برنامه های Creative Cloud بیشتری مانند Lightroom و Photoshop استفاده کنید، ممکن است بخواهید اشتراک Creative Cloud All Apps را در نظر بگیرید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، 54.99 دلار در ماه پرداخت خواهید کرد.

قیمت های مختلف برای مشاغل و دانشجویان در دسترس است. اگر در حال تحصیل هستید، می توانید طرح Creative Cloud All Apps را فقط با 19.99 دلار در ماه دریافت کنید. در همین حال، شرکت ها می توانند یک برنامه فردی را با قیمت 35.99 دلار در ماه خریداری کنند. مجموعه کامل 84.99 دلار در ماه خواهد بود.

متأسفانه، شما نمی توانید برای هر یک از این برنامه ها یک بار خرید کنید. البته باید این را در نظر بگیرید که قیمت های اعلام شده برای قانون حق کپی رایت هستند و امکان دسترسی آنها در ایران وجود ندارد. همچنین شما در ایران می توانید این برنامه ها را بصورت کرک شده از سایت های مختلف دانلود و استفاده کنید.

قابلیت های خروجی

ویرایش صدا

هنگامی که ویرایش صدای خود را به پایان رساندید، باید گزینه مناسب را برای خروجی کار انتخاب کنید. Premiere Pro و Audition از این نظر کمی متفاوت هستند.

اگر می ‌خواهید مدیای خود را از Adobe Audition خروجی بگیرید، می ‌توانید از بین چندین نوع فایل انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید MP3 یا Wave PCM را انتخاب کنید. فرمت های دیگر عبارتند از MP2، AAC و FLAC. در بیشتر موارد، احتمالاً می خواهید به سراغ MP3 بروید.

هنگامی که صدای خود را از Audition خروجی گرفتید، می توانید انتخاب کنید که آن را در پلت فرم میزبانی مورد نظر خود آپلود کنید. برای مثال، اگر پادکست اجرا می‌ کنید، می ‌توانید آن را به Anchor، Buzzsprout یا موارد مشابه اضافه کنید.

در پریمیر پرو، می ‌توانید به همین ترتیب فایل‌ های صوتی را پس از ویرایش آنها خروجی بگیرید. وقتی در پنجره اکسپرت هستید، می‌ توانید دکمه ویدیو را خاموش کنید و فقط صدا را روشن نگه دارید.

ویرایش صدا

همانطور که تب Audio را گسترش می دهید، متوجه خواهید شد که می توانید چند تغییر مختلف در خروجی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید بین کانال های مونو، استریو و 5.1 یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌ توانید فرمت‌ های صوتی AAC یا MPEG را انتخاب کنید – به‌ علاوه چیزهای مختلف دیگر را تغییر دهید.

ایجاد پروژه های صوتی در مقیاس کامل

Audition و Premiere Pro در ایجاد پروژه های صوتی در مقیاس کامل، مانند پادکست های طولانی، کمی متفاوت هستند. در Audition، چندین کنترل فراتر از آنچه قبلاً ذکر کردیم دارید. به عنوان مثال، می توانید یک پروژه چند آهنگی برای ترکیب چندین فرم از فایل های صوتی ایجاد کنید.

می‌ توانید فایل ‌های صوتی را از پلتفرم‌ های بدون حق امتیاز مانند Epidemic Sound وارد کنید. و اگر قبلاً صداها را در تلفن هوشمند خود ضبط کرده اید، می توانید آنها را در Adobe Audition ویرایش کنید. همین امر در مورد هر صدایی که قبلاً ایجاد کرده اید نیز صدق می کند.

در Audition نیز می‌ توانید در صورت لزوم نشانگرها را اضافه کنید. علاوه بر این، می ‌توانید ورودی‌ ها را همانطور که احساس می ‌کنید ضروری است تغییر دهید – به علاوه خیلی چیزهای دیگر.

ویرایش صدا

به طور مشابه، Premiere Pro چندین ابزار مفید برای ایجاد پروژه های صوتی در مقیاس کامل دارد. شاید بهترین گزینه Audio Track Mixer باشد که به شما امکان می دهد فایل های خود را تقویت کنید، فشرده کنید و بسیاری از اقدامات دیگر را انجام دهید.

ویرایش صدا

همچنین می توانید از Premiere Pro برای وارد کردن صداها به طور مستقیم از Adobe Stock استفاده کنید. مانند Audition، می ‌توانید هر فایلی را که ضبط کرده‌ اید یا دانلود کرده ‌اید از جای دیگری وارد کنید.

فرصت هایی برای اشتراک گذاری با دیگران

هنگامی که ویرایش پروژه صوتی خود را به پایان رساندید، احتمالاً می خواهید آن را در اسرع وقت به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. از این نظر، Premiere Pro به طور قابل توجهی با Audition متفاوت است.

با Premiere Pro، می‌ توانید رسانه‌ های خود را مستقیماً در چندین پلتفرم از جمله توییتر و فیس ‌بوک به اشتراک بگذارید.

با این حال، با Audition امکان پذیر نیست. درعوض، باید پروژه تکمیل ‌شده را قبل از اشتراک ‌گذاری در جای دیگر در دستگاه خود ذخیره کنید.

Premiere Pro و Audition: هر دو ابزار مفید برای ویرایش صدا

در حالی که Audition ابزار اصلی ویرایش صدا برای بسیاری از کاربران است، Premiere Pro چیزی نیست که از آن غافل شوید. این برنامه دارای تعداد شگفت انگیزی از ویژگی های مفید برای ویرایش کلیپ های کوتاه است، و همچنین ممکن است برای تغییر پروژه های جامع تر مفید باشد.

اگر بیشتر به تولید پروژه های صوتی علاقه دارید، ممکن است بخواهید از Audition استفاده کنید. با این حال، اگر محتوای ویدیویی زیادی نیز ایجاد کنید، Premiere Pro مفید است. پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. هر دو را امتحان کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شما بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید