آموزش, تدوین

تفاوت بین تصحیح رنگ و درجه بندی رنگ در فیلم چیست؟

تصحیح رنگ و درجه بندی رنگ از مراحل ضروری پس از تولید هستند. اما تفاوت آنها چگونه است؟ ما می خواهیم خلاصه را به شما ارائه دهیم.

برای بسیاری از فیلم ‌سازان ، فیلم‌ های رنگ ‌آمیزی واقعاً فراتر از قلمرو افزایش کنتراست یا اشباع در صورت لزوم نمی ‌رود. با این حال، یک گردش کار رنگ آمیزی حرفه ای، در واقع یک امر بسیار پیچیده تر و چند وجهی است.

چیزهای کوچکی در این دنیا ما را مانند موهای شکافته در مجموعه ویرایش به پیش می برد. بیایید تفاوت بین تصحیح رنگ و درجه بندی رنگ، دو مرحله فوق العاده مهم در مرحله پس از تولید را در این مقاله از استودیو ادیب مورد بحث قرار دهیم.

تصحیح رنگ در فیلم چیست؟

در حالی که ما در عصری زندگی می کنیم که از دستورالعمل های سختگیرانه پخش تلویزیونی سنتی گذشته است، ما هنوز به عنوان تکنسین در زمینه تولید ویدئو و تصحیح رنگ باید استاندارد هایی را رعایت کنیم.

تصحیح رنگ هر تنظیمی است که بر اساس یکی از این استانداردها انجام شود. اینها ممکن است شامل مواردی مانند فضای رنگی یا حتی استانداردی باشد که اکثر مردم از نظر قابلیت تماشا “قابل قبول” می دانند. یعنی هیچ چیز آنقدر تاریک یا روشن نیست که به سرعت تشخیص داده شود.

دور اولیه تصحیح رنگ می تواند شامل هر یک از وظایف زیر باشد:

  • دستیابی به استاندارد معینی از کیفیت تصویر در سراسر صفحه.
  • پالایش نوردهی یک سکانس.
  • تنظیم تراز سفیدی و رنگ یک عکس یا یک رشته عکس.
  • بهبود ثبات بین عکس ها در یک سکانس.
  • جبران چیزهایی مانند آسمان، یا منظره تاریک.
  • ترجمه پروژه به فضای رنگی یا فرمت طرح ریزی متفاوت.
  • کالیبراسیون در پلتفرم ‌ها یا قالب‌ ها، در صورت وجود.

تصحیح رنگ را می توان به عنوان همه چیزهایی که باید انجام دهید در نظر گرفت – شما به یک معنا برای X حل می کنید و هدف شما معمولاً از همان ابتدا بدیهی خواهد بود. از طرف دیگر درجه بندی رنگ جایی است که می توانید کمی خلاق تر باشید.

درجه بندی رنگ در فیلم چیست؟

هنگامی که در کل پروژه زمینه را برای یک تصویر خوانا فراهم کردید، آماده هستید که دوباره وارد شوید و به هر صحنه امتیاز خلاقانه اضافه کنید. این مستلزم چه چیزی است؟

ظاهر مورد علاقه ما ظریف، جَوی و سینمایی است و سناریو های مختلف از طریق کانال های مختلف این ویژگی ها را به خود می گیرند. رنگ، درخشندگی، مات‌ ها، درجه ‌بندی ‌ها و موارد دیگر همگی می‌ توانند برای ایجاد حس نزدیک ‌تر شدن فیلم شما به آنچه که حرفه‌ای ‌ها ارائه می‌ کنند استفاده شوند.

راه های زیادی برای تقویت حال و هوای هر شات وجود دارد. چند مثال:

  • بازی با رنگ در هایلایت ها، میان تن ها و سایه ها.
  • تنظیم پالت کلی تصویر.
  • اعمال یک فیلتر سراسری، مانند فیلتر سپیا یا فیلتر شب.
  • افزایش گرما یا خنک کردن یک تصویر.
  • مات کردن و اشباع بیش از حد یک شی در قاب.
  • با استفاده از یک LUT خلاقانه یا از پیش تنظیم شده.

هر چیزی که پس از انجام تکالیف شما اتفاق می افتد را می توان در این دسته بندی قرار داد. برخی از برنامه‌ های درجه‌ بندی رنگ مانند DaVinci Resolve مجموعه ‌ای از ابزارهای مرتبط را در اختیار شما قرار می ‌دهند – سلسله ‌مراتب کلید‌ گذاری پیشرفته، توالی Node سفارشی ، و تعدادی نمودار و محدوده مختلف که می ‌توانید برای دقیق ‌ترین درجه ممکن استفاده کنید.

میزان درجه بندی پروژه خود تا حد زیادی به سبک کار و سبک زیبایی شناختی شما بستگی دارد. کمال گرایان در میان ما احتمالاً از این جنبه از پس تولید بیشتر از هر چیزی که قبلاً آمده است لذت خواهند برد.

درجه بندی رنگ و تصحیح رنگ: دو روی یک سکه

مهم نیست که چقدر در مرحله تولید هستید، می توانید مطمئن باشید که کاری که انجام می دهید کاری است که در نهایت باید انجام شود. ما شما را تشویق می کنیم که وقت خود را برای خرد کردن کلمات تلف نکنید. در عوض، ما از شما دعوت می کنیم که دستان خود را کثیف کنید و به کار مشغول شوید.

تصحیح رنگ کافی جزء لاینفک یک پروژه حرفه ای است. درجه بندی رنگ به سادگی تزئین روی کیک است. گنجاندن هر دو روش در روال تدوین خود، کلید فیلمبرداری زیبا و سینمایی از جلو به عقب است.

دیدگاهتان را بنویسید