آموزش, تدوین

استفاده موثر از استوک فوتیج در پروژه ها

هر ویرایشگر ویدیو می تواند از استفاده از فیلم های استوک فوتیج در پروژه های خود بهره مند شود. اما قبل از انجام این کار باید چندین نکته را در نظر گرفت. ما در مقاله ای با نام ” هر آنچه که باید درباره فوتیج بدانیم ” بصورت کامل به معرفی این موضوع که فوتیج چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم و انواع فوتیج را معرفی کردیم. همچنین شما میتوانید انواع فوتیج های ویدئویی را ا سایت ادیب استودیو دانلود کنید.

 

تقاضا برای محتوای ویدیویی در قرن بیست و یکم افزایش یافته است و افراد بیشتری این فرصت را دارند که فیلمسازی را به یک حرفه سودآور یا سرگرمی کامل تبدیل کنند. فراتر از فرآیند جمع‌ آوری ویدیو ها، بسیاری از سازندگان نیز فیلم‌ های استوک و فوتیج را به صورت آنلاین برای استفاده دیگران قرار می ‌دهند.

اگر احساس می ‌کنید پروژه‌ های ویدیویی شما به مقداری ویدئو اضافی نیاز دارند، استفاده از محتوای شخص دیگری می ‌تواند به شما کمک کند تا کارهای نهایی را کنار هم بگذارید. با این حال، برای استفاده صحیح از فیلم های استوک باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

 

به خواندن این مقاله از استودیو ادیب ادامه دهید تا در مورد چگونگی به حداکثر رساندن اثربخشی فیلم‌ های استوک در ویدیو هایتان بیشتر بدانید.

 

چه زمانی باید از استوک فوتیج در پروژه خود استفاده کنید؟

 

استوک فوتیج

 

استفاده از فیلم استوک دارای چندین مزایا و معایب است، و باید در نظر بگیرید که بهترین زمان برای استفاده از فیلم استوک در پروژه های ویدیویی خود چه زمانی است. در زیر سه سناریو وجود دارد که انجام این کار را منطقی می کند.

وقتی فیلم کافی ندارید

مطمئناً می ‌توانید یک کانال YouTube بسازید یا پروژه‌ های عالی مشتری با ویدیو های ساده شبیه به سخنرانی ایجاد کنید. با این حال، استفاده از B-roll ها می تواند بُعد بیشتری به محتوای شما اضافه کند و ویدوی شما را برای بیننده جذاب نگه دارد.

 

اگرچه گرفتن B-roll برای ویدیو های خود ایده خوبی است، اما انجام این کار اغلب وقت گیر است. اگر برنامه شلوغی دارید و احساس می ‌کنید نمی ‌توانید هیچ برنامه‌ ای را برای این کار در نظر بگیرید، یا برنامه ‌ای دارید اما کافی نیست، استفاده از فیلم ‌های استوک می ‌تواند به شما در پر کردن فضاهای خالی کمک کند.

اگر روز بدی را پشت سر گذاشته ‌اید و فیلم‌ های شما نور خوبی نداشته یا دارای لرزش های دست هستند، می ‌توانید از فیلم‌ های استوک به عنوان گزینه ‌ای برای جایگزینی آن استفاده کنید.

وقتی عملکرد دوربین شما محدود است

حتی دوربین های فیلمبرداری معمولی نیز کیفیت تصویر عالی دارند، اما نمی توانید همه کارها را با آنها انجام دهید. در برخی موارد، ممکن است بخواهید زاویه دیگری را ثبت کنید که غیرممکن است یا نمیخواهید خود را در معرض خطر قرار دهید. (مانند منظره ای که در آن هستید از نمای آسمان)

 

در موارد دیگر، ممکن است لنز مناسبی برای گرفتن یک عکس خاص نداشته باشید. اگر علاقه ای به خرید یک پهپاد یا یک لنز جدید ندارید، فیلم استوک می تواند به کمک شما بیاید.

وقتی نمیتونی سفر کنی

اگر ویدیوی شما در اطراف یک مکان خاص متمرکز است، در حالت ایده آل می توانید به آنجا سفر کنید و خودتان فیلم برداری کنید. اما اگر در حال بحث در مورد چیزی هستید که در گذشته اتفاق افتاده است، ممکن است در آنجا هیچ عکسی نگرفته باشید. به همین ترتیب، ممکن است به دلایل مختلف نتوانید سفر کنید.

اگر نمی‌ توانید برای ضبط ویدیو به مکان خاصی سفر کنید، همیشه می ‌توانید از فیلم ‌های استوک برای کمک به بیان بهتر داستان خود استفاده کنید. شاید لازم باشد برای یافتن ویدیو های دقیقی که می ‌خواهید، مکان‌ های مبهم ‌تری را جستجو کنید.

 

مواردی که باید هنگام استفاده از استوک فوتیج در نظر بگیرید

 

استوک فوتیج

 

 

ممکن است فکر کنید که استفاده از استوک فوتیج به آسانی بازدید از یک وب سایت و دانلود ویدیوی مورد نظرتان است، اما باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

حق چاپ و حق امتیاز

شما نمی توانید هیچ ویدیوی استوک بگیرید و هر طور که مناسب می دانید از آن استفاده کنید. در بسیاری از موارد، باید برای فیلمی که استفاده می کنید، هزینه پرداخت کنید. قبل از استفاده از هر چیزی، شرایط و ضوابط وب سایت و همچنین نوع مجوز استفاده را در ویدیو بررسی کنید.

 

اگر قصد دارید به طور مرتب از فیلم های استوک استفاده کنید، پرداخت هزینه اشتراک در وب سایتی مانند iStock یا Artlist ممکن است ارزشش را داشته باشد. اما اگر به دنبال یک ویدیوی یکباره هستید یا بودجه زیادی ندارید، می ‌توانید ویدئو های مورد نظر خود را در قسمت فروشگاه فوتیج از سایت ادیب استودیو دانلود کنید.

نوع فایل

هنگامی که یک ویدیوی استوک را پیدا کردید که فکر می کنید با پروژه شما کار می کند، باید مطمئن شوید که نوع فایل مناسبی است. در غیر این صورت، زمان، هزینه و حجم اینترنت زیادی را تلف خواهید کرد و احتمالاً بهتر است خودتان از محتوا فیلمبرداری کنید.

سعی کنید فایل ها را با فرمت MP4 پیدا کنید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود چیزی را تبدیل کنید – و مطمئناً می دانید که با پروژه شما کار می کند.

چگونه شات ها در داستان شما قرار می گیرند

در حالی که توصیه می کنیم از B-rolls در پروژه های ویدیویی خود استفاده کنید، باید مراقب باشید. استفاده از فیلم تصادفی که هیچ ارتباطی با داستان شما ندارد، نامرتب به نظر می رسد و بینندگان ممکن است اعتبار شما را زیر سوال ببرند.

به‌ جای استفاده از هر ویدیوی استوکی که می ‌توانید پیدا کنید، ویدیوی اصلی خود را دوباره تماشا کنید و به این فکر کنید که چگونه فیلم استوک در داستان کلی قرار می ‌گیرد. حال و هوای کلی و موضوع پروژه خود را در نظر بگیرید.

 

چگونه با استفاده از فیلم استوک بیشترین بهره را ببرید

 

استوک فوتیج

 

اکنون که در مورد عوامل اصلی که باید هنگام افزودن فیلم استوک به پروژه‌ های ویدیویی خود در نظر بگیرید بحث کردیم، بیایید ببینیم چگونه می ‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

از واریته استفاده کنید

اگر می‌ خواهید با موفقیت از فیلم ‌های استوک استفاده کنید، توصیه می ‌کنیم موارد را در پروژه‌ های خود متنوع کنید. برای مثال، می ‌توانید از انواع مختلف عکس ‌برداری، مانند سربار و محتوای عکس ‌برداری شده از سطح زمین استفاده کنید.

شما همچنین می توانید محتوای واقعی را در عکس های خود تغییر دهید. اگر در یک ویدیو، شخصی در حال تایپ کردن با رایانه در داخل خانه نشان داده می ‌شود، ممکن است بخواهید یکی دیگر از افرادی را که برای پیاده ‌روی در خارج از خانه می ‌رود، نشان دهید.

زیاده روی نکنید

شما باید تعادلی بین فیلم اصلی و فیلم استوک در پروژه های خود ایجاد کنید. تعداد زیاد ویدیو های استوک می تواند حواس بیننده را پرت کند و مانع از دریافت پیامی شود که شما قصد انتقال آن را داشتید.

از فیلم ‌های استوک در حد اعتدال استفاده کنید و پس از ویرایش، ویدیوی کامل را تماشا کنید. اگر زیاده روی کرده اید، در برداشتن چند عکس تردید نکنید.

آنها را به سبک خود ویرایش کنید

فوتیج استوک، افزودنی عالی برای پروژه های ویدیویی شماست. اما باید اطمینان حاصل کنید که ویدیو هایی که ترکیب می کنید با محتوای اصلی که گرفته اید مطابقت دارند. اگر رنگ ها متفاوت به نظر می رسند، نتیجه ی نهایی ناسازگاری خواهید داشت.

 

بسیاری از وب ‌سایت ‌های فوتیج استوک به شما اجازه می‌ دهند ویدیو هایی را که از آنها دانلود می ‌کنید ویرایش کنید. بنابراین، شما باید زمان کمی را صرف ویرایش محتوا به سبک خود کنید. به این ترتیب همه چیز جا می افتد و انسجام بهتری خواهد داشت.

فیلم استوک می تواند پروژه های ویدیویی شما را ارتقا دهد

فیلم ‌های استوک روشی عالی برای برجسته کردن پروژه‌ های ویدیویی شماست. وقتی به درستی انجام شود، محتوایی از این نوع می تواند داستانی را که می خواهید بگویید تقویت کند و حجم کار تولید شما را کاهش دهد.

با این حال، قبل از استفاده از فیلم‌ های استوک، باید حق چاپ، نوع فایل و نحوه قرار گرفتن محتوا در پروژه شما را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید