آموزش, تدوین

Motion Blur در ویرایش ویدیو چیست؟ چرا باید از آن استفاده کنید

بدون Motion Blur ، ویدیو های ویرایش شده می ‌توانند غیرطبیعی یا متزلزل به نظر برسند. ما قصد داریم در مورد اینکه چرا ویرایشگر های ویدیویی باید از این افکت استفاده کنند بحث کنیم.

 

همه‌ ی ما آن انیمیشن ‌ها یا ویرایش‌ های ویدیوی تبلیغاتی را دیده ‌ایم که در آن چیزی کاملاً درست به نظر نمی ‌رسد. حرکت ها غیر طبیعی به نظر می رسد یا پخش آنها متلاطم خواهد بود. معمولاً به این دلیل است که بدون استفاده از جلوه تاری حرکت یا motion blur ویرایش شده است.

ما قصد داریم در مورد چیستی motion blur بحث کنیم، چرا باید از آن استفاده کنید، و چند مثال می زنیم تا خودتان متوجه شوید. ویرایش های ویدیویی بدون تاری حرکت زشت به نظر می رسند. اگر یک ویرایشگر ویدیو هستید، ما به شدت توصیه می کنیم این مقاله از استودیو ادیب را دنبال کنید.

 

Motion Blur در تدوین ویدیو چیست؟

 

Motion Blur

 

تاری حرکت یک اصطلاح رایج در عکاسی و فیلمبرداری است.  در حالی که نتیجه نهایی این عملکرد در هنگام ثبت تصویر بسیار شبیه به آنچه در اینجا بحث می کنیم است، اما کاملاً یکسان نیست.

ما در مورد جلوه حرکت تاری در ویرایش ویدیو صحبت می کنیم. مثال ‌هایی که در اینجا می ‌خواهیم بیاوریم، بعد از زمان ثبت تصویر اتفاق می ‌افتند. این مقاله برای زمان ثبت عکس یا ضبط ویدئو نیست.  این در مورد تدوینگرانی است که کلیپ های خود را وارد کرده و آماده ویرایش با حرکت هستند و به دنبال راهی برای طبیعی جلوه دادن ویرایش های خود و به راحتی قابل هضم برای بینندگان هستند.

 

جلوه حرکت تاری (یا فقط تاری حرکت) برای کمک به مشاهده حرکت در ویدیو ها طراحی شده است و آن را به یک تجربه دلپذیر تبدیل می کند. روشی بسیار ساده برای توصیف حرکت تاری: تاری را به فیلم ویدئویی اضافه می کند. اما چیزهای خیلی بیشتری در آن وجود دارد. بچسبید و خواهید دید

چرا باید از Motion Blur در ویرایش های خود استفاده کنید؟

 

Motion Blur

 

به یاد داشته باشید، برنامه های ویرایش ویدئو معمولا بصورت دیجیتالی هستند، بنابراین نحوه پردازش یک برنامه یا کامپیوتر با ذهن ارگانیک ما فاصله زیادی دارد. این شامل پردازش حسی مانند بینایی است. حرکت طبیعی همیشه شامل درجه ای از تاری است، حداقل برای چشم انسان. اما گربه ها ظاهراً می توانند حرکت را بدون تاری تا 100 فریم در ثانیه مشاهده کنند!

 

هنگامی که ما حرکت بدون تاری را مشاهده می کنیم، مانند آنچه توسط یک کامپیوتر تولید می شود، بلافاصله می توانیم بگوییم که این حرکت غیرطبیعی است و برای ما ظاهری مکانیکی خواهد داشت. این زمانی اتفاق می‌ افتد که به کلیپ ‌هایی که دارای حرکت هستند ویرایش شده‌ اند، تاری حرکت اضافه نکنید.

 

جدا از غیرطبیعی به نظر رسیدن، کلیپ‌ های ویدیویی بدون تاری حرکتی نیز می ‌توانند متلاطم به نظر برسند. این یک نه بزرگ برای ویرایشگر های ویدیو است، ما می خواهیم کارمان مطابق استاندارد باشد. چه فیلم با تنظیمات دوربین گرفته شده باشد که شامل تاری حرکت نباشد، یا اگر به هر دلیلی کیفیت کلیپ ‌های ویدیویی ضعیف است، یک افکت تاری حرکت می‌ تواند این لکنت را هموار کند.

 

کار با Motion Blur در ویرایش ویدیو

اکثر برنامه های ویرایش ویدیو دارای تاری حرکت هستند. نرم افزار دسکتاپ و برنامه های ویرایش موبایل به طور یکسان، حداقل برنامه های جامع تر نیز این ویژگی را دارند. افکت تاری حرکت را معمولاً می ‌توان در میان تمام جلوه‌ های دیگر یافت، یا بسته به چیزی که روی آن ویرایش می‌ کنید، به ‌صورت جداگانه به عنوان ابزار فهرست می‌ شود. در هر صورت، همه این موارد یکی هستند.

در زیر جایی است که ابزار Motion Blur در After Effects قرار دارد. نماد جلوه تاری حرکت معمولاً دارای نوعی شکل یا انیمیشن تکراری است، مانند این دایره‌ های کوچک.

 

Motion Blur

 

گاهی اوقات، motion blur نام دیگری یا کاربردهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال، در برنامه ویرایش تلفن همراه Video Star، تاری حرکت به عنوان “تاری ردیابی” شناخته می شود. در حالی که جلوه واقعی Motion Blur در برنامه بیشتر شبیه جریان نوری است که برای ویرایش حرکت آهسته استفاده می شود.

 

ویرایش با حرکت

تاری حرکت باید برای هر کلیپ ویدیویی که با حرکت ویرایش می شود اعمال شود. در این مورد می توانیم به عنوان انیمیشن یا ویرایش حرکتی نیز اشاره کنیم که شامل:

  • بزرگنمایی یا کوچکنمایی.
  • در حال چرخش.
  • حرکت در هر جهت یا به سادگی تغییر موقعیت کادر.
  • متن متحرک
  • جابجایی اشیاء دو بعدی و سه بعدی

به خاطر داشته باشید که وقتی در مورد ویدیو های دارای حرکت صحبت می کنیم، این به فیلم ویدیویی که قبلاً دارای حرکت است، مانند افرادی که در اطراف راه می روند، اشاره نمی کند. تاری حرکت هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت.

Motion blur فقط با کلیپ ‌های ویدیویی که با تکنیک ‌های حرکتی در برنامه تدوین ویرایش می ‌شوند کار می ‌کند. به عنوان مثال، اگر یک افکت انتقال زوم از یک کلیپ به کلیپ دیگر انجام دهید و صفحه شروع به بزرگنمایی بر روی قاب کند، این افکت زوم همان چیزی است که افکت تاری حرکت خود را به آن متصل می کند.

 

Motion Blur چگونه کار می کند؟

تاری حرکت چگونه به نظر می رسد؟ آیا وقتی اعمال می شود کل کادر را تار نمی کند؟ نه، برنامه های ویرایش هوشمندتر از این هستند.

وقتی حرکت تاری روی کلیپی اعمال می ‌شود که با حرکت ویرایش شده است (اثر حرکت)، از آنجا به بعد یک فرآیند خودکار است و برخی از برنامه ‌ها به شما اجازه می ‌دهند تنظیمات را نیز تغییر دهید.

Motion blur به طور خودکار حرکت را تشخیص می دهد، به این معنی که تکنیک های ویرایشی را که برای حرکت دادن اشیا روی صفحه استفاده کرده اید، شناسایی می کند. هنگامی که motion blur فعال می شود و این حرکات را تشخیص می دهد، افکت به دنده تبدیل می شود.

شدت تاری حرکت و اینکه چگونه کلیپ را به نظر می ‌رساند به روشی که آن را ویرایش کرده ‌اید بستگی دارد، و بسیاری از آن به درون ‌یابی فریم کلیدی مربوط می ‌شود.

 

هنگامی که تکنیک ویرایش دارای درون یابی خطی است، به این معنی است که اثر حرکت با همان سرعت حرکت می کند تا زمانی که متوقف شود. به عنوان مثال، اگر یک افکت زوم به کلیپ با درون یابی خطی اضافه کنید، با سرعت ثابت بزرگنمایی یا کوچکنمایی می کند. در این حالت، تاری حرکت در کل مدت زوم یکسان خواهد بود.

 

اما اگر تکنیک ویرایش از درون یابی Bezier استفاده کند، سرعت افکت حرکت در کل تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، یک افکت زوم با درون یابی Bezier می‌ تواند به آرامی بزرگ ‌نمایی یا کوچک ‌نمایی را آغاز کند و با رسیدن به پایان، به طور تصاعدی سریع‌ تر شود. در این حالت، اثر تاری حرکت نیز به ترتیب افزایش می یابد.

اساساً، هرچه تکنیک ویرایش (افکت حرکتی) سریعتر و هاردکورتر باشد، تاری بیشتری از موشن تاری دریافت خواهید کرد و بالعکس.

بیایید به شما نشان دهیم که چگونه به نظر می رسد. ما یک کلیپ با جلوه حرکت زوم و درون یابی Bezier ویرایش کرده ایم و در زیر مقایسه کلیپ با و بدون تاری حرکت را مشاهده می کنیم.

با حرکت تاری:

 

Motion Blur

 

بدون Motion Blur:

 

Motion Blur

 

ببینید منظور ما چیست؟ تاری تا زمانی که جلوه زوم واقعاً شروع به برداشتن نمی ‌کند که به لطف درون ‌یابی Bezier نزدیک به انتهای کلیپ است، وارد دنده نمی ‌شود. و یک کلیپ بدون هیچ گونه تاری حرکتی در طول پخش واضح و بدون تار به نظر می رسد و در نتیجه آن حرکت مکانیکی به نظر می رسد.

آیا Motion Blur مانند جریان نوری است؟

بستگی داره از کی بپرسی. جریان نوری یک ویژگی است که به طور خاص برای مبارزه با لرزش در ویدیو هایی که با حرکت آهسته ویرایش شده اند طراحی شده است.

 

هنگامی که فیلم کند می شود، فریم های خود را “کشش” می کند، و زمانی که فریم در ثانیه خیلی زیاد نیست، فریم های کافی برای ایجاد یک پخش صاف وجود نخواهد داشت، اساسا از یک فریم به فریم دیگر “پرش” می کند.

جریان نوری حدس می ‌زند که فریم ‌های از دست رفته در این بین چگونه به نظر می ‌رسند و فریم‌ های جدیدی را برای پر کردن شکاف‌ ها ایجاد می‌ کند، و در حین پخش، حرکت نرمی خواهد داشت.

بنابراین حرکت تاری از کجا می آید؟ گاهی اوقات جریان نوری به عنوان تاری حرکت برچسب گذاری می شود، مانند برنامه ویرایش تلفن همراه Video Star که در زیر نشان داده شده است. و گاهی اوقات، خود تاری حرکت نیز می تواند به این معضل “فریم های کشیده” در ویرایش آهسته کمک کند، بسته به اینکه برنامه چگونه موشن تاری خود را برای عملکرد طراحی کرده است.

 

Motion Blur

 

وقتی می بینید که عبارات “جریان نوری” و “موشن تاری” به جای یکدیگر استفاده می شوند، نگران نباشید، زیرا به برنامه و نحوه طراحی جلوه های توسعه دهندگان بستگی دارد.

 

با حرکت تاری، حرکتی طبیعی ایجاد کنید

به نظر می ‌رسد که میلیون ‌ها چیز برای ردیابی در هنگام ویرایش ویدیو وجود دارد، اما این موردی است که باید به خاطر بسپارید. تاری حرکت برای ایجاد ویرایش هایی با حرکت طبیعی ضروری است. توجه داشته باشید که دفعه بعد که افکت های حرکتی را اجرا می کنید این افکت را فعال کنید، برنامه بقیه کارها را برای شما انجام خواهد داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید