آموزش, تدوین, فیلمبرداری

نحوه راه اندازی استودیو خانگی صفحه کروماکی در 4 مرحله ساده

اگر می خواهید پروژه های ویدیویی خود را برجسته کنید، به صفحه کروماکی بروید. به راحتی می توانید آن را در خانه تنظیم کنید.

استفاده از صفحه سبز به عنوان بخشی از تنظیمات فیلمبرداری شما می‌ تواند ابعاد بیشتری به ویدیو های YouTube، ارائه‌ های شرکتی و فیلم‌ های خانگی شما ببخشد، یا می ‌تواند به سادگی یک پروژه سرگرم ‌کننده برای اجرا با فرزندانتان باشد. استفاده از آن هم لازم نیست سخت یا پرهزینه باشد.

تنها در چند مرحله ساده، می توانید یک استودیوی اصلی کروماکی برای خانه خود بسازید. پس با این مقاله از استودیو ادیب همراه باشید.

 

1. یک فضا پیدا کنید

کروماکی شما در کجا قرار خواهد گرفت؟ اگر انعطاف پذیری یک فضای مطالعه یا استودیو را دارید، صفحه نمایش را می توان در هر جایی قرار داد، در حد معقول. می توانید آن را با استفاده از نوار محکم یا سیم معلق یا حتی با پیچ و رولپلاک (در صورت سازگاری مواد صفحه نمایش و دیوار) به دیوار ببندید.

اگر به یک گزینه قابل حمل یا موقت نیاز دارید، چند روش منحصر به فرد وجود دارد که باید امتحان کنید.

 

جدا از خرید یک صفحه نمایش سبز قابل حمل، می توانید از یک قاب فلزی مانند ریل لباس با چند گیره پلاستیکی برای محکم کردن آن استفاده کنید. شاید شما یک صفحه نمایش پروژکتور مستقل قدیمی در اتاق زیر شیروانی داشته باشید یا بتوانید با قیمتی ارزان به آن دسترسی داشته باشید. این نیز میتواند گزینه خوبی باشدد.

 

کلید اجرای این مرحله، صاف نگه داشتن صفحه نمایش تا حد امکان است. چین های پرده سایه ها را ایجاد میکنند که این اصلا خوب نیست. و شما به فضای کافی نیاز دارید که این امکان را فراهم کند.

همچنین ارزش توجه به نورپردازی را دارد. مایه شرمساری است که تمام تلاش ها را برای قرار دادن یک صفحه سبز جدید انجام دهیم، فقط برای اینکه تصویر توسط نور طبیعی پنجره نزدیک خراب شود.

قرار دادن صفحه نمایش خود در گوشه ای ساده، بدون نور و قابل تنظیم به شما در طولانی مدت کمک می کند، زیرا کنترل کاملی بر شرایط نور دارید. اگر قبلاً به نور مصنوعی دسترسی دارید، این نیز یک امتیاز است. هر چیزی برای از بین بردن سایه ها قبل از آوردن فیلم دوست داشتنی خود به ویرایش.

 

2. صفحه را انتخاب کنید

اکنون که تصمیم گرفتید صفحه نمایش کجا باشد، باید خود صفحه نمایش را خریداری کنید. موادی که استفاده می کنید به ترجیح شخصی شما بستگی دارد، اگرچه برخی از آنها مزایا و معایب مهمی در مقایسه با دیگران دارند.

پارچه کتان و پنبه مواد خوبی هستند که باید در نظر گرفته شوند، زیرا نور را جذب می کنند، بنابراین خطر تابش خیره کننده را کاهش می دهند. نکته منفی این است که چقدر مستعد چین و چروک هستند. اگر می خواهید این مسیر را طی کنید، توصیه می شود آنها را با چرخاندن آنها به جای تا کردن آنها نگهداری کنید. بهتر از آن، سعی کنید تا جایی که ممکن است کتان و پنبه را در بهترین حالت نگه دارید.

 

آنها همچنین خیلی گران نیستند. شما به راحتی می توانید یک صفحه نمایش با قیمت بسیار مناسب در فروشگاه های اینترنتی انتخاب کنید.

نایلون و اسپندکس می توانند گزینه های مقرون به صرفه تری باشند (بسیاری از صفحات سبز ارزان قیمت از این ماده ساخته شده اند). آنها یک ماده کششی هستند که به کاهش خطر ایجاد چین و چروک کمک می کند. نقطه ضعف بزرگ این است که احتمال انعکاس نور بیشتر است، بنابراین هنگام نور دادن به این ماده باید بیشتر مراقب باشید، زیرا نمی خواهید بیش از حد ریخته شود.

 

یک صفحه سبز کاغذی نیز می تواند در نظر گرفته شود، اگرچه عوارض متعددی ممکن است با این مواد ایجاد شود. نمی توان آن را شست، بنابراین اگر به طور تصادفی آن را علامت گذاری کردید یا لکه ای ایجاد کردید، تقریباً تمام شده است. همین امر در مورد خراش، چین و پارگی نیز صدق می کند. هر گونه نقص در صفحه کاغذ می تواند زمان و پول شما را هدر دهد.

 

کروماکی

حتی می توانید دیوارهای آتلیه خود را سبز رنگ کنید. رنگ صفحه سبز اختصاصی وجود دارد، اگرچه معمولاً گران است. اگر انتخاب می کنید از رنگ معمولی استفاده کنید، فقط مراقب هر چیزی باشید که ظاهری براق یا بازتابنده به جا می گذارد. همچنین، هر گونه نقص در خود دیوار را بررسی کنید. دلخراش خواهد بود که بهترین بخش از روز را صرف رنگ آمیزی مجدد دیوار خود کنید، فقط برای اینکه سطح ناهموار یا لکه گچی خود را نشان دهد.

برای گزینه نهایی صرفه جویی در هزینه، می توانید از ملحفه سبز رنگ استفاده کنید. رنگ خیلی مهم نیست، زیرا پلتفرم ‌های ویرایش مدرن بسیار هوشمند هستند و تا زمانی که نورپردازی خوب و یکنواخت است و چیزی با رنگ مشابه در پیش ‌زمینه وجود ندارد، سبز باید به راحتی جایگزین شود.

 

3. دوربین خود را آماده کنید

 

کروماکی

 

چه با دوربین DSLR سطح بالا، یک دوربین سینمای جیبی، یا صرفاً گوشی هوشمند خود تصویربرداری کنید، می ‌توانید تصویری با کیفیت بالا ایجاد کنید که می‌ توانید از آن برای محتوای صفحه سبز استفاده کنید. البته، ضبط در فرمت تا حد امکان به شما در ویرایش کمک می کند، اگرچه ضروری نیست.

اگر قصد دارید تصاویر ثابت یا عکس ‌های ثابت ایجاد کنید، اکیداً توصیه می‌ شود که روی سه ‌پایه سرمایه ‌گذاری کنید (اگر قبلاً آن را ندارید)، زیرا ثابت نگه داشتن تصویر به کاهش هر گونه نقص کمک می‌کند. در اینجا مواردی است که باید قبل از انتخاب سه پایه در نظر بگیرید .

اگر نیاز به انجام هر حرکت کوچکی دارید، بهتر است تا حد ممکن آنها را ثابت و کنترل کنید. به این ترتیب، خطر کمتری برای بزرگ شدن قاب برای قرار دادن صفحه سبز وجود دارد.

4. Footage را ویرایش کنید

پس از فیلمبرداری، به یک سیستم ویرایش نیاز خواهید داشت که بتواند کار صفحه سبز را انجام دهد (کلید کروم). تعدادی گزینه رایگان وجود دارد، فقط مراقب باشید که دوبار بررسی کنید که فایل خروجی حاوی واترمارک یا کاهش شدید کیفیت نباشد.

برای یک رویکرد کمال گرایانه تر، یک مجموعه ویرایش اختصاصی و غیرخطی این کار را به خوبی انجام می دهد. اگر کامپیوتری با مشخصات قوی دارید، ارزش کار با DaVinci Resolve را دارد. با این سیستم، می توانید برش، ویرایش، اضافه کردن مقداری VFX، درجه رنگ و خروجی، همه در یک بسته منظم انجام دهید.

 

اگرچه برای استفاده از آن باید هزینه کمی پرداخت کنید، Adobe’s After Effects گزینه عالی دیگری برای ایجاد محتوای صفحه سبز است. در واقع، پلاگین “Keylight” بسیار بصری و آسان برای استفاده است. کار با صفحه سبز صرفاً یکی از بسیاری از کارهای جالبی است که می‌توانید با افترافکت انجام دهید ، بنابراین اگر در زمینه ویرایش ویدیو و موشن گرافیک تازه کار هستید و به یک سیستم شروع عالی نیاز دارید، قطعاً ارزش دیدن افتر افکت را دارد.

لازم نیست از یک سیستم ویرایش حرفه ای استفاده کنید. حتی برنامه های موبایلی وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد محتوای صفحه سبز کمک کنند.

پتانسیل ویرایش ویدیو خود را با صفحه سبز گسترش دهید

با مکان مناسب برای یک صفحه سبز، مواد صفحه نمایش به اندازه کافی مناسب، یک دوربین، و یک پلت فرم ویرایش که می تواند از کلیدهای کروما پشتیبانی کند، می توانید به راحتی یک استودیوی صفحه سبز خانگی راه اندازی کنید.

چالش واقعی در واقع راه اندازی استودیو صفحه سبز نیست، بلکه داشتن صبر و حوصله برای مبارزه با تنظیمات پلت فرم ویرایش به منظور ایجاد صاف ترین تصویر ممکن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید