آموزش, سینما, فیلمبرداری

صفحه سبز چیست و چگونه کار می کند؟

صفحات سبز نقش مهمی در فیلمبرداری دارند. در این مقاله از استودیو ادیب یاد بگیرید که آنها چه هستند و چگونه کار می کنند.

همیشه نمی توان فیلم ها و تصاویر را در مکان های جالب با پس زمینه منحصر به فرد فیلمبرداری کرد. آنها ممکن است دور یا غیر قابل دسترس باشند. یا بدتر، وجود ندارد، مانند تنظیمات فانتزی یا علمی تخیلی.

اما، این بدان معنا نیست که ایجاد ویدیو ها با پس زمینه های باورنکردنی منحصر به استودیو های با بودجه کلان است. به لطف نمایشگر های سبز، هر کسی می ‌تواند در هر زمانی در ویدیو های خود در هر مکانی باشد. بنابراین، صفحه نمایش سبز چیست و چگونه یک تکه پارچه سبز ساده دنیای جدیدی را ایجاد می کند؟

 

صفحه سبز چیست؟

در زمینه ‌های عکاسی و فیلم ‌برداری، یک صفحه سبز پس‌ زمینه‌ ای از بوم سبز روشن است که به ویرایشگر های عکس و ویدیو اجازه می‌ دهد کل پس ‌زمینه را بعداً در مرحله پس‌ تولید تغییر دهند. هدف این است که انتقال از محل عکسبرداری به پس زمینه ویرایش شده تا حد امکان یکپارچه و طبیعی باشد.

صفحات سبز معمولاً از اسپندکس نایلونی قابل کشش مصنوعی ساخته می شوند، اما هر پارچه سبز روشن را می توان به عنوان یک صفحه سبز استفاده کرد – اگرچه با نتایج متفاوت. در واقع، برخی از افراد برای تقلید از صفحه نمایش سبز، دیوارهای خود را به رنگ سبز روشن رنگ می کنند.

 

در اصل، صفحات سبز به عنوان یک مکان نگهدار برای پس زمینه عمل می کنند. این بزرگترین نشانه این است که هر چیزی که فیلمبرداری می شود، پس زمینه ای کاملا متفاوت خواهد داشت.

اما، چرا سبز؟

انتخاب رنگ سبز ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد، اما پاسخ ساده است. مردم و اکثر لباس ها، مبلمان و دکور ها سبز نیستند. در حالی که سبز یک رنگ برجسته در طبیعت است، اما به ندرت در مد یا دکور های روزمره استفاده می شود، چه در یک خانه، یک دفتر یا یک کافی شاپ.

 

رنگ ‌های دیگر مانند قهوه‌ ای، زرد، نارنجی و قرمز را می‌ توان در سایه ‌های مختلف در اطراف و حتی به صورت ته ‌رنگ در پوست و موی افراد یافت. در حالی که ممکن است، زمانی که زمان تعویض صفحه نمایش با پس زمینه است، آن رنگ ها کار را ده برابر سخت تر می کنند.

صفحه نمایش سبز در مقابل صفحه نمایش آبی

 

صفحات سبز

 

آبی رنگ دیگری است که اغلب در اشیاء مصنوعی استفاده نمی شود و مردم آبی نیستند. ناگفته نماند، آبی نادر ترین رنگ در طبیعت است، با حیوانات و گیاهان بسیار کمی با هر سایه ای از رنگ.

 

بنابراین، چرا یک صفحه آبی نیست؟

انواع مختلفی از رنگ‌ های صفحه ‌نمایش سبز در اوایل تا اواسط قرن بیستم در فیلم ‌ها و نمایش ‌های سیاه و سفید استفاده می ‌شد، اما پس از ظهور دوربین‌ های دیجیتال، محبوبیت آن‌ ها بیشتر شد. دوربین های دیجیتال در مقایسه با سایر رنگ ها از جمله آبی، دو برابر بیشتر رنگ سبز را ثبت می کنند. این بدان معناست که تشخیص و جایگزینی پس‌ زمینه سبز در مراحل پس از تولید آسان ‌تر از هر رنگ دیگری است.

 

صفحات سبز

 

دلیل دیگر این است که صفحه‌ های سبز برای روشنایی به نور کمتری نیاز دارند، به این معنی که شما به نور کمتری در مجموعه عکاسی خود نیاز دارید. ایده آل برای عکاسان و استودیو هایی که با بودجه کم کار می کنند.

 

بزرگترین نقطه ضعف صفحه نمایش سبز – که منجر به استفاده گهگاهی از صفحه نمایش آبی می شود – همچنین روشنایی آنها است. رنگ های زیادی روی قسمت های دیگر مجموعه ریخته می شود. بنابراین، هر کسی یا هر چیزی که در حال عکاسی هستید، نور سبزی روی آن منعکس می ‌شود. به خصوص اگر از اشیاء براق یا بازتابنده عکس می گیرید، این مشکل ایجاد می شود.

هنگام فیلمبرداری از صحنه های تاریک، جایی که نور زیادی وجود ندارد، استفاده از صفحه آبی بسیار راحت تر است. همچنین، کلید زدن آن‌ ها در اطراف اشیایی که در صفحه سبز ذوب می‌ شوند، مانند موهای بور آسان ‌تر است. با این حال، استفاده از نمایشگر های آبی گران ‌تر است، زیرا برای عملکرد صحیح به نور بیشتری نیاز دارند.

صفحه نمایش سبز چگونه کار می کند؟

در مفهوم، صفحات سبز بر یک تکنیک ساده تکیه می کنند. اما، در عمل، جزئیات کوچک و تغییرات در تابش نور می تواند تغییر قابل توجهی در کیفیت تصویر حاصل شود.

هنگام تنظیم صفحه سبز، مهم است که کل سطح یکنواخت باشد. این امر مستلزم نورپردازی یکنواخت و قوی است و متریال بوم تا حد امکان صاف و بدون چین و چروک است که کنتراست دردسر ساز ایجاد می کند.

همچنین باید مراقب باشید که بازیگران یا مدل های شما با استفاده از نورپردازی روی صفحه سبز سایه ای ایجاد نکنند.

کلید زدن یا Keying  چیست؟

 

صفحات سبز

 

Keying فرآیند حذف صفحه سبز در پس از تولید با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس یا فیلم است . پس از کلید زدن پس‌ زمینه، یک پس ‌زمینه شفاف باقی می ‌ماند، جایی که می ‌توانید هر چیزی را نصب کنید، از تصاویر گرفته تا ویدیو هایی که به ‌طور یکپارچه با سوژه اصلی عکس ترکیب می ‌شوند.

Chroma Keying

کلید زنی کروما رایج ترین نوع کلید زنی است که برای صفحه های سبز و آبی استفاده می شود. این تصویر یا ویدیو را بسته به رنگ های رنگی به لایه ها جدا می کند. هر رنگ دارای یک محدوده رنگی منحصر به فرد است که به عنوان مقدار کرومینانس نیز شناخته می شود.

با کلید زدن کروما، می توانید تمام قسمت های تصویر یا ویدیوی خود را با این رنگ خاص به یک لایه شفاف تبدیل کنید.

لوما کیینگ

Luma keying به جای اینکه بر اساس رنگ عمل کند، شفافیت لایه را بر اساس سطح روشنایی یا درخشندگی تنظیم می کند. کلید گذاری Luma به شما امکان می دهد یک کلیپ نیمه شفاف پیش زمینه تصویر را روی تصویر پایه اضافه کنید که بسته به روشنایی در مناطق خاص بیشتر نشان داده می شود.

 

در حالی که می ‌توان از آن برای همپوشانی ویدیو برای جلوه‌ های دراماتیک یا انتقال صاف استفاده کرد، اما بیشتر در ویرایش تصاویر ثابت استفاده می‌شود .

ریختن رنگ

ریزش رنگ زمانی اتفاق می ‌افتد که نور زیادی روی صفحه پس ‌زمینه وجود داشته باشد که بر روی اشیاء یا افرادی که در حال فیلم ‌برداری هستید منعکس می ‌شود و مانند یک فیلتر رنگی عمل می ‌کند. در مقایسه با هر رنگ دیگری از صفحه پس زمینه، در صفحه نمایش سبز رایج تر است.

بیشتر ریختن رنگ ها جزئی هستند و می توان آنها را نادیده گرفت، به خصوص اگر اشیاء انعکاسی یا وسایل لباس وجود نداشته باشد. برای موارد خفیف ریزش رنگ، لبه‌ ها و نواحی آسیب‌ دیده را می‌ توان به راحتی رنگ اصلاح کرد تا اثرات صفحه سبز را از بین ببرد یا به حداقل برساند.

آنچه پس از نمایشگرهای سبز می آید

صفحه نمایش سبز از دهه 1940 در فیلم ها استفاده شده است و هنوز هم ادامه دارد. بوم سبز روشن هنوز همان است. این فناوری عکاسی و کلید زدن است که با هر دوربین دیجیتال جدید و نرم افزار ویرایش فیلم در حال پیشرفت است.

برخی از استودیو های فیلمبرداری با بودجه بالا، صفحه نمایش سبز و آبی را به طور کلی به نفع صفحه نمایش های LED خمیده کنار می گذارند. با این حال، بعید است که صفحات سبز به این زودی ‌ها از بین بروند، زیرا پیاده ‌سازی آن‌ ها ارزان است و به کمک نرم ‌افزار کلید زنی مدرن استفاده از آن ‌ها آسان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید