آموزش, عکاسی

چگونه به سرعت عکس های خود را بهبود بخشید: 16 نکته

عکس ‌های خوب و عکس‌ های بد را دوربین‌ ها تعیین نمی ‌کنند، بلکه توسط عکاسان تعیین می ‌شوند. اجرای این نکات در کمترین زمان تصاویر شما را بهبود می بخشد.

فرقی نمی ‌کند با جدیدترین و بهترین DSLR عکاسی می ‌کنید یا یک تلفن هوشمند سه ‌ساله، نتیجه یک عکس است. عکس ‌های خوب و عکس ‌های بد را دوربین ‌ها تعیین نمی ‌کنند، بلکه توسط عکاسان تعیین می ‌شوند. برای بهبود نتیجه عکس های خود با استودیو ادیب همراه باشید

تفاوت بین یک عکس بد و یک عکس خوب – یا یک عکس خوب و یک عکس عالی – می تواند بسیار ناچیز باشد. تغییرات ظریف ممکن است تنها چیزی باشد که برای از بین بردن این شکاف لازم است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا نکات برتر ما وجود دارد که به سرعت عکس های شما را بهبود می بخشد.

1. تصاویر خود را ویرایش کنید

بزرگترین کاری که می توانید برای بهبود کیفیت تصاویر خود انجام دهید این است که آنها را ویرایش کنید. می توانید از Photoshop، Lightroom یا هر برنامه دیگری که دوست دارید استفاده کنید. نیازی به ایجاد تغییرات چشمگیر نیست. صرفاً تنظیم نوردهی، کنتراست و تُن رنگ برای گرفتن یک تصویر خوب و خاص کردن آن کافی است.

 

16 نکته

 

عکاسی یعنی نگاه کردن. هر یک از فیلم‌ های آنالوگ ویژگی ‌های خاصی داشتند و هیچ دو یکسان نبودند. این همان چیزی است که فیلترهای اینستاگرام سعی در تکرار آن دارند. برخی از فیلم ها متضاد بودند در حالی که برخی دیگر بر رنگ های سبز تأکید داشتند. مستقیماً خارج از دوربین، تصاویر فیلم اساساً ویرایش شده اند.

 

با این حال، تصاویر دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که بازنمایی خنثی از صحنه باشند. آنها مستقیماً بیرون از دوربین صاف و بی روح هستند، هیچ شخصیتی ندارند، اما این عمدی است، بنابراین شما می توانید آنها را همانطور که می خواهید ویرایش کنید. پس پردازش آنها، آنها را به همان نقطه ای می رساند که یک تصویر فیلم در آن قرار دارد.

2. عکس RAW

اگر می توانید همیشه باید از فایل های تصویری RAW عکس بگیرید. فایل‌ های RAW داده‌ های بسیار بیشتری نسبت به JPEG ذخیره می‌ کنند، بنابراین انعطاف ‌پذیری بیشتری برای ویرایش تصاویر پس از عکاسی دارید. این بدان معنی است که شما به احتمال زیاد عکس را میخکوب می کنید و یک تصویر عالی خلق می کنید.

 

3. اینستاگرام به عنوان ویرایش حساب نمی شود

اکثر فیلترهای اینستاگرام عالی هستند اما بسیار قابل تشخیص هستند. زدن یک فیلتر اینستاگرام در بالای تصویر ممکن است آن را تا حدی جالب جلوه دهد، اما آن را به عکس بهتری تبدیل نمی کند. اگر می خواهید با استفاده از یک برنامه تلفن همراه ویرایش کنید، به جای آن VSCO را امتحان کنید. Lightroom برای موبایل و Photoshop Express نیز برای ویرایش عکس موبایل عالی هستند.

4. زیاده روی نکنید

 

16 نکته

 

چه کنتراست باشد، چه HDR، چه وینیت یا رنگ آمیزی، به راحتی با آن همراه شوید.

بسیاری از عکس ‌های فوق ‌العاده توسط عکاسان که هنگام ویرایش بیش از حد سنگین هستند، خراب می‌ شوند. اگر دلیل هنری قوی برای فشار دادن یک تصویر به یک جهت وجود نداشته باشد، بهتر است ظریف باشید.

 

به عنوان یک قاعده کلی، روی نوار لغزنده هر افکتی که اضافه می کنید، آهسته حرکت کنید و سعی کنید از 70% تجاوز نکنید.

5. از عکس های کلیشه ای خودداری کنید

یک عکس عالی حتی قبل از گرفتن آن شروع می شود: تصمیم گیری درباره ترکیب بندی و تم کلی.

چه برنامه ای برای عکاسی دارید؟ آیا سوژه شما قرار است در یک زمین چمن بدود یا در مقابل برج ایفل ژست بگیرد؟ از این کلیشه ها اجتناب کنید، مگر اینکه بخواهید تغییری در ویرایش اضافه کنید. آنها کمی خسته کننده هستند.

به ژست ‌های جایگزین برای سوژه ‌های خود فکر کنید، پس ‌زمینه جالبی را در نظر بگیرید یا زوایای مختلف را امتحان کنید. اگر می خواهید مردم از پیمایش دست بردارند و نگاه کنند، هر کاری که می توانید انجام دهید تا عکس پاپ شود.

 

از ویرایش های کلیشه ای تا زمانی که در حال انجام آن هستید اجتناب کنید. به عنوان مثال، تصاویر رنگی انتخابی خارج هستند. راه هایی برای خلاقیت فقط با ویرایش سیاه و سفید در فتوشاپ وجود دارد. مثال دیگر بوکه است که می ‌تواند زیبا به نظر برسد، اما تکیه بر آن برای تند کردن عکس ‌هایتان کمی فریبنده می‌ شود.

6. از یک واترمارک عظیم استفاده نکنید

هیچ چیز سریعتر از یک واترمارک نفرت انگیز یک تصویر خوب را خراب نمی کند.

یک لوگوی ظریف کوچک در یک گوشه خوب است، اما نام شما با پررنگ در مرکز تصویر نه تنها مانع از سرقت آن توسط افراد می شود، بلکه از نگاه کردن به آن نیز جلوگیری می کند. اگر می خواهید تصاویر خود را آنلاین قرار دهید، ممکن است لازم باشد این خطر را بپذیرید که برخی از افراد ممکن است نام شما را حذف کنند و آن را به عنوان نام خود به اشتراک بگذارند.

اگر واقعاً در مورد دزدیدن عکس ‌های شما از افراد پارانوئید هستید، راهی وجود دارد که نام خود را بدون خراب کردن عکس در ترکیب بندی قرار دهید. نام خود را کاهش دهید، یک افکت شفاف روی متن اعمال کنید، آن را در کنار طرح کلی سوژه قرار دهید و آن را در امتداد خطوط موضوع منحنی کنید.

7. از قانون یک سوم استفاده کنید

 

16 نکته

 

قانون یک سوم یک قانون ترکیب بندی ساده است که منجر به عکس های قوی تر می شود.

 

طبق قانون یک سوم، شما باید تصویر خود را به یک سوم افقی و عمودی تقسیم کنید. نقاط تقاطع یک سوم جایی است که باید سوژه خود را برای قوی ترین تصویر قرار دهید.

در حالی که این در همه شرایط درست نیست، برای اکثر موارد، این یک راه سریع و آسان برای تضمین یک ترکیب قوی است. درباره نحوه استفاده موثر از قانون یک سوم در عکاسی خود بیشتر بخوانید .

8. لبه های قاب خود را تماشا کنید

زندگی واقعی مرز ندارد، اما عکس ها مرز دارند. فراموش کردن این موضوع هنگام عکاسی آسان است.

مرز یک تصویر یک عنصر ترکیبی است. اگر چیزی خیلی نزدیک به لبه قرار گیرد، باعث ایجاد تنش در تصویر می شود. این می تواند یک چیز خوب یا یک چیز بد باشد، بسته به آنچه می خواهید با عکس خود منتقل کنید.

به طور کلی، اگر کسی به یک جهت نگاه می کند یا در حال حرکت است، باید در لبه مخالف قاب قرار گیرد تا عکسی برای حرکت در آن داشته باشد.

9. اندام را نبرید

 

16 نکته

 

مشابه عکس بالا، مراقب محل تلاقی لبه ها با سوژه خود باشید.

شما باید از برش دادن پرتره به گونه ای خودداری کنید که در نیمه راه اندام فرد را نبریده باشد. عجیب به نظر می رسد بهترین مکان برای برش پرتره در گردن سوژه، زیر بغل، کمر، درست بالای زانو اصلاً نیست. مراقب باشید چیزهایی مانند دست ها به طور تصادفی قطع نشوند حتی اگر در یکی از آن نقاط برش دهید.

 

10. درک عمق را در ذهن داشته باشید

در حالی که انسان ها درک عمق دارند، دوربین ها اینطور نیستند. آنچه را که ما به عنوان یک صحنه سه بعدی می بینیم، آنها به صورت یک تصویر دو بعدی ارائه می کنند. این بدان معنی است که برخی از چیزهایی که به نظر می رسد در زندگی واقعی هیچ ارتباطی ندارند، اکنون به نظر می رسد که رابطه ای دارند که توسط فشرده سازی به دو بعدی ایجاد شده است.

یک مثال کلاسیک سوژه ای است که در مقابل یک درخت یا تیر چراغ برق ایستاده است. در حالی که هنگام عکاسی به طور معمول صحنه را می بینید، در تصویر نهایی به نظر می رسد که درخت از سر مدل رشد کرده است!

برای ایجاد تصاویر قوی تر، به آنچه سوژه شما در مقابل آن ایستاده است نگاه کنید و به نحوه ترجمه آن به دو بعدی فکر کنید. اگر ممکن است کمی خنده دار به نظر برسد، عکس را تغییر دهید.

11. افق های کج را اصلاح کنید

 

16 نکته

 

افق ‌های کج ‌شده غیر حرفه‌ ای به نظر می ‌رسند، به ‌ویژه برای مناظر یا هر ترکیب ‌بندی که مشخصاً هدف آن زاویه نبوده است. راه حل آسان است؛ دوربین خود را صاف کنید از گرفتن آن با دست خودداری کنید و آن را به سه پایه بچسبانید. اگر خود زمین کج است، در صورت امکان پایه یا پایه های سه پایه را تنظیم کنید.

البته، همیشه می ‌توانید زاویه را در ویرایش نیز با ابزارهای چرخشی یا برش تنظیم کنید.

 

اگر هیچ یک از راه حل ها مشکل را حل نکرد، ممکن است با اعوجاج لنز روبرو باشید.

12. در نور مناسب عکس بگیرید

چیزی به نام نور بد وجود ندارد، اما انواع خاصی از نور برای برخی از سوژه ها مناسب تر است.

نور شدید ظهر یکی از سخت ترین ها برای استفاده موثر است. اگر قصد دارید یک پرتره پر زرق و برق در این نوع نور بگیرید، زمان بسیار سختی خواهید داشت. هنگامی که خورشید در آسمان پایین تر است، عکاسی پرتره بسیار آسان تر است. ساعت طلایی پس از همه مورد علاقه عکاسان است.

از طرف دیگر، اگر می خواهید از مناظر شهری با کنتراست بالا عکاسی کنید، خورشید ظهر ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که می خواهید. اگر حال و هوای بدی می خواهید، در ساعت آبی عکس بگیرید. و عکاسی در شب فرصتی عالی برای ثبت چیزهایی است که در طول روز غیرممکن است، مانند مسیرهای نورانی.

سعی نکنید در شرایط کمتر از ایده آل عکس ها را مجبور کنید، در عوض با نقاط قوت نورپردازی که باید با آن کار کنید بازی کنید.

13. در سایه یا با نور پنجره عکس پرتره بگیرید

اگر در حال عکاسی پرتره بدون نورهای مصنوعی هستید، دو مکان جذاب برای انجام این کار در سایه در بیرون از منزل در یک روز ابری یا داخل با نور پنجره است. هر دو موقعیت نور فوق‌ العاده صافی ایجاد می ‌کنند که کار کردن با آن آسان است.

 

14. از فلاش استفاده نکنید

وقتی در نور کم عکاسی می کنید، استفاده از فلاش روی دوربین می تواند وسوسه انگیز باشد. انجامش نده!

برای شروع، فلاش دوربین ممکن است در مکان هایی مانند موزه ها و برخی رویدادها ممنوع باشد. همیشه به سیاست پایبند باشید مگر اینکه بخواهید دوربین شما مصادره شود.

 

16 نکته

اگر یک جسم بازتابنده در قاب وجود داشته باشد، فلاش می تواند باعث انعکاس نور شود. این شات را خراب می کند. فلاش همچنین می تواند ذرات گرد و غبار موجود در هوا را قابل مشاهده کند. باز هم عکس را خراب کرد.

مگر اینکه چیزی مانند کارت پرش برای تبدیل فلاش به منبع نور ملایم تری داشته باشید، به عکس های خوبی منجر نمی شود. بهتر است به جای آن ISO خود را افزایش دهید یا دیافراگم خود را کاهش دهید.

15. از عوامل حواس پرتی اجتناب کنید و آنها را حذف کنید

اگر بیننده نتواند موضوع را از سایر عناصر موجود در عکس شما تشخیص دهد، شکست خورده اید. و مشکل احتمالا حواس پرتی در کادر است.

براش Spot Healing و Patch Tool در فتوشاپ برای حذف اجسام عالی هستند . اما سعی کنید در وهله اول از رسیدن به آن نقطه اجتناب کنید. کنترل ترکیب خود را به دست بگیرید و حواستان به مواردی باشد که هنگام عکس گرفتن در نظر می گیرید. مواظب بمب ‌افکن ‌های عکاسی ( photobombers )نیز باشید.

 

16. به اطراف حرکت کنید

گیر کردن در یک مکان و تلاش برای بدست آوردن زاویه کامل دوربین با مچ دست بسیار آسان است. هیچ چیز مانع شما نمی شود که روی زمین دراز بکشید، از درخت بالا بروید یا در کل ساختمان قدم بزنید تا بهترین عکس را بگیرید.

شما ترکیبی بی نهایت از زوایا، سوژه ها و نور را برای کار دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یافتن نقطه بهتر در اطراف حرکت کنید.

عکس های خود را از خوب به عالی ببرید

برای گرفتن عکس های خوب نیازی به حرفه ای بودن ندارید، اما بیننده وقتی برای عکس های خود تلاش کرده اید متوجه می شود. و این نکات زیاد نیست، هر کسی که دوربین یا گوشی هوشمند دارد می تواند آنها را اجرا کند.

اگر کمی در مورد عکاسی جدی تر می شوید، خود را با راهنماها و نکات مبتدی آشنا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید