آموزش, عکاسی

7 نکته برای انتخاب لنز مناسب عکاسی

آیا یک عکاسی در پیش رو دارید؟ در اینجا عواملی وجود دارد که باید برای انتخاب لنز مناسب عکاسی در نظر بگیرید.

برنامه ریزی زیادی برای هر عکاسی انجام می شود. عکاسان باید به این فکر کنند که می ‌خواهند از بیرون به چه چیزی برسند، و به عنوان بخشی از آن، تصمیم‌ گیری در مورد تجهیزات نیز ضروری است. مسلماً انتخاب لنز مناسب برای عکاسی حتی مهم ‌تر از انتخاب بدنه مناسب دوربین است.

انتخاب لنز مناسب مستلزم تفکر در مورد چندین عامل است. اگر احساس خستگی می کنید و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، نگران نباشید، شما در جای درستی هستید.

 

این مقاله به شما هفت نکته را ارائه می دهد که به شما کمک می کند بهترین لنز را برای عکاسی خود انتخاب کنید. و بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید شروع کنیم و با این مقاله از استودیو ادیب همراه باشید.

1. نوع عکاسی

 

هنگام انتخاب لنز برای عکاسی، درک نوع عکاسی درگیری بسیار مهم است. برای مثال، اگر برای عکاسی از مناظر بیرون می ‌روید ، تجهیزاتی که آماده می‌ کنید ممکن است کاملاً متفاوت از زمانی باشد که از محصول در داخل خانه عکس می ‌گیرید.

هنگامی که سبک عکاسی مورد نظر خود را شناختید، باید لنزی را انتخاب کنید که نیازهای شما را در زمینه های مختلف برآورده کند. فاصله کانونی ضروری است، اما باید در نظر بگیرید که آیا به دیافراگم بازتر نیاز دارید یا خیر.

 

اگر به دنبال نوع خاصی از عکاسی هستید، مانند سبک قدیمی، ممکن است بخواهید فیلترهای لنز را نیز همراه خود داشته باشید.

2. شرایط آب و هوا

 

اگر در منطقه ای با آب و هوای غیرقابل پیش بینی زندگی می کنید، احتمالاً تا روز عکاسی خود از شرایط دقیق آن مطلع نخواهید شد. با این حال، هنوز باید پیشاپیش در نظر بگیرید که احتمالاً با چه چیزهایی روبرو خواهید شد.

لنزهای دوربین مدرن قوی هستند، اما نمی توانند همه چیز را تحمل کنند. اگر می خواهید در هوای سرد یا بارانی عکس بگیرید، باید به شدت از چیزی استفاده کنید که در برابر آب و هوا مقاوم باشد. انجام این کار یک لایه حفاظتی اضافی ایجاد می کند و همچنین می توانید در دماهای سردتر عکس بگیرید .

 

شرایط آب و هوایی که در آن عکس می گیرید نیز نحوه ذخیره لنز دوربین شما را تعیین می کند. برای مثال، اگر انتظار بارندگی زیاد دارید، ممکن است لازم باشد یک کوله پشتی ضد آب با خود ببرید.

حتی اگر در جایی زندگی می‌ کنید که مستعد شرایط آب و هوایی ناپایدار است، می‌ توانید ایده‌ ای کلی از آنچه انتظار دارید به دست آورید. به عنوان مثال، برنامه های آب و هوا در اپل واچ یا تلفن هوشمند شما به شما این امکان را می دهد که مطابق با آن آماده شوید.

3. چقدر فعالیت بدنی انجام خواهید داد

هنگام انتخاب لنز مناسب برای عکاسی، باید بیشتر از جنبه عکاسی به آن فکر کنید. تجهیزات دوربین می‌ توانند به سرعت سنگین شوند و آخرین کاری که می ‌خواهید انجام دهید این است که بیش از آنچه که می‌ توانید تحمل کنید، مصرف کنید.

 

اگر قصد دارید به یک پیاده روی طولانی بروید، بهتر است دو بار در مورد آوردن چندین لنز فکر کنید. به طور مشابه، اگر قرار است بیشتر روز را روی پای خود بمانید، احتمالاً نمی خواهید لنز تلسکوپی بردارید.

تجهیزات دیگری را که در حال حاضر همراه خود آورده اید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر از سه پایه استفاده می کنید، ممکن است فضای کمتری برای مانور داشته باشید. همچنین اگر برای مدت طولانی سفر می کنید یا اگر ماشینی برای حمل و نقل وسایل خود ندارید، می خواهید بسته بندی های خود را سبکتر کنید.

 

4. چقدر در مقصدی که عکاسی می کنید احساس امنیت خواهید کرد

اگر در جایی نسبتاً امن زندگی می کنید، به راحتی می توانید فراموش کنید که خطر در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. این یک واقعیت تاسف بار است، اما باید در نظر داشته باشید که اگر در مکانی که با آن ناآشنا هستید عکس بگیرید، به خصوص اگر به خارج از کشور سفر می کنید، با چه تهدیداتی مواجه خواهید شد.

جنایت خشونت آمیز چیزی است که باید مراقب آن بود، و باید دو بار در مورد عکس گرفتن به تنهایی پس از تاریکی در مناطقی که نمی شناسید فکر کنید. شما همچنین باید خطر سرقت کوچک را در نظر بگیرید. اگر در مقاصد توریستی عکس می گیرید، جیب برها ممکن است شما را به عنوان یک هدف ببینند.

اگر فکر می کنید در ناحیه ای که عکس می گیرید احساس ناامنی می کنید، از یک لنز کوچکتر استفاده کنید. اگر این کار را بکنید، راحت تر می توانید محتاط بمانید، و مردم کمتر با شما روبرو خواهند شد.

5. لنز هایی که از قبل در مجموعه خود دارید

 

 

اگر هر بار که برای عکاسی می روید یک لنز دوربین جدید می خریدید، همه چیز خیلی سریع گران می شود. برای به حداکثر رساندن آمادگی خود، باید به تجهیزاتی که در حال حاضر دارید نگاه کنید و – در حالت ایده آل – چیزی از مجموعه خود انتخاب کنید.

 

اگر قصد دارید چندین نوع عکس بگیرید، ممکن است بخواهید چیزی همه کاره تر مانند لنز 50 میلی متری را انتخاب کنید . از طرف دیگر، برخی از عکاسی‌ ها ممکن است به لنز کمی بیشتر نیاز داشته باشند، مانند 85 میلی‌ متر.

اگر لنز مورد نیاز خود را ندارید، همیشه می ‌توانید از کسی که می ‌شناسید بپرسید که آیا می ‌تواند لنز خود را به شما قرض دهد. از طرف دیگر، می توانید لنز ها را اجاره کنید.

6. شرایط روشنایی

 

 

نور مهمترین جنبه عکاسی است و دانستن شرایطی که باید در عکاسی خود با آنها بازی کنید ضروری است. برخی از لنز ها می توانند نور بیشتری را نسبت به سایرین وارد کنند، به این معنی که در صورت انتخاب اشتباه، ممکن است نتیجه کار خود را خراب کنید.

اگر در شرایط کم نور عکس می گیرید، باید از لنزی با دیافراگم بازتر استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به عکاسی در شب و ثبت تصاویر در داخل خانه اشاره کرد. روزهای ابری همچنین به چیزی نیاز دارند که نور بیشتری به دوربین شما وارد کند.

از سوی دیگر، اگر در یک روز آفتابی در خارج از منزل عکاسی می کنید، می توانید از چیزی که دارای حداکثر دیافراگم باریک تری است فرار کنید.

7. چقدر از موضوع خود دور خواهید بود

هنگام انتخاب لنز برای عکاسی خود، باید به فاصله ای که از سوژه خود خواهید ایستاد نیز فکر کنید. اگر قرار است دور باشید، لنز با فاصله کانونی بیشتر می خواهید. به عنوان مثال می توان به عکاسی از حیات وحش و ثبت مناظر از راه دور اشاره کرد.

 

از طرف دیگر، اگر می ‌خواهید به سوژه خود نزدیک ‌تر باشید، احتمالاً می ‌خواهید از یک لنز با زاویه بازتر (مانند 27 میلی ‌متر) استفاده کنید. به همین ترتیب، هنگام عکاسی در مکان‌ های شلوغ، لنز واید باید گزینه‌ ای خوب باشد.

لنز خود را هوشمندانه انتخاب کنید

آماده شدن برای عکاسی اغلب بسیار کمتر از فرآیند بیرون رفتن و عکس گرفتن است. با این وجود، اگر می‌ خواهید بهترین نتایج ممکن را بگیرید، همچنان مهم است. شما باید چندین عامل خارجی مانند آب و هوا و نور را در نظر بگیرید.

با این حال، سبک عکاسی شما هنوز ضروری است. در حالت ایده آل، شما یک رسانه شاد بین راحتی و به دست آوردن نتایج مورد نظر خود انتخاب خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید