آموزش, عکاسی

9 نکته برای اینکه عکس های جواهرات خود را درخشان کنید

عکس‌ های جواهرات باید برای جلب توجه مخاطبان شما ظاهر شوند. این نکات را دنبال کنید.

آیا شما یک طراح جواهرات علاقه مند به عکس گرفتن از آثار خود هستید؟ یا آیا شما فردی هستید که علاقه زیادی به جواهرات دارید و می خواهید یاد بگیرید که از آنها عکس های شگفت انگیز بگیرید؟ پس با این مقاله از استودیو ادیب همراه باشید.

چه آنها را خلق کنید یا صرفاً آنها را تحسین کنید، جواهرات سوژه زیبایی برای عکاسی هستند. اما، عکاسی از جواهرات می تواند چالش های منحصر به فردی داشته باشد. نگران نباشید – ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. برای یادگیری نکات برتر ما برای درخشان کردن و درخشان کردن عکس های جواهرات خود، ادامه دهید.

 

1. جواهرات را تمیز کنید

این نکته ضروری است. قبل از شروع پروژه عکاسی، مدتی را به تمیز کردن جواهرات خود اختصاص دهید. از آنجایی که بیشتر جواهرات ریز هستند و جزئیات دقیقی دارند، احتمالاً آنها را برای ارسال در رسانه های اجتماعی یا سایت های تجارت الکترونیک بزرگ می کنید. بنابراین، بهتر است هرگونه کثیفی و آشغال را پاک کنید، در غیر این صورت ممکن است با بزرگنمایی عکس‌ هایتان روی آن‌ ها ظاهر شود.

می توانید روی یک پارچه پولیش جواهرات خاص سرمایه گذاری کنید تا هیچ پرز یا الیاف دیگری از پارچه وجود نداشته باشد که بتواند روی جواهرات شما وارد شود.

 

2. از نور مصنوعی استفاده کنید

 

 

هر عکاسی از محصول نیاز به نور مصنوعی برای گرفتن تصاویر واضح دارد. اما به ویژه برای عکاسی از جواهرات بسیار مهم است زیرا شما می خواهید عکس هایی با نور یکنواخت و تمیز داشته باشید. متأسفانه، کنترل نور طبیعی برای به دست آوردن سایه ها و هایلایت های عالی می تواند چالش برانگیز باشد.

اگر باید از نور طبیعی استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را با یک پرده سفید شفاف پخش کنید و از یک رفلکتور استفاده کنید. همچنین ممکن است برای داشتن عمق میدان کافی به سه پایه نیاز داشته باشید.

3. لنز ماکرو را انتخاب کنید

برای سوژه های کوچک مانند جواهرات، داشتن یک لنز ماکرو می تواند برای ثبت جزئیات مفید باشد. البته می توانید از یک لنز استاندارد استفاده کنید، اما یک لنز ماکرو می تواند عکس های جواهرات شما را به سطح دیگری برساند. بنابراین، اگر در مورد عکاسی جواهرات جدی هستید، روی یکی از آنها سرمایه گذاری کنید.

 

اگر از یک لنز استاندارد استفاده می کنید، احتمالاً تصاویر را برش می دهید تا جواهرات را بهتر به نمایش بگذارید. با یک لنز ماکرو می توانید قاب را با جواهرات خود پر کنید و آن را با شکوه تمام به تصویر بکشید. بعلاوه، کیفیت عکس از یک لنز ماکرو می تواند برتر از لنزهای استاندارد باشد.

هنوز متقاعد نشده اید؟ سعی کنید لنز را اجاره کنید و ببینید آیا آن را به اندازه کافی برای خرید یک لنز دوست دارید یا خیر.

4. روی یک چادر سبک سرمایه گذاری کنید

 

 

چادر سبک یک وسیله جانبی کوچک و ارزان است که می تواند عکس های جواهرات شما را متحول کند. مانند جعبه کوچکی است که از مواد شفاف سفید ساخته شده است. می توانید آن را از دو طرف و از بالا روشن کنید.

 

قسمت فلزی و سنگ قیمتی جواهرات شما می تواند بسیار منعکس کننده باشد. اغلب، این انعکاس ها باعث حواس پرتی و جذابیت چشم نمی شوند. یکی از چالش های اصلی در عکاسی از جواهرات، اجتناب از این بازتاب هاست. داشتن یک چادر سبک می تواند در این امر به شما کمک کند.

اگر برای موجودی سایت الکترونیکی عکس می گیرید، این نیز یک راه اندازی عالی است. وقتی صدها مورد برای عکاسی دارید، داشتن یک چادر سبک می تواند سریع و راحت باشد.

5. در ترکیب بندی خود خلاق باشید

 

 

برای اهداف سایت الکترونیک، می توانید از یک پس زمینه سفید ساده استفاده کنید. اما اگر می‌ خواهید صدای برند خود را بهتر به تصویر بکشید، در زمینه پس ‌زمینه خلاقیت به خرج دهید.

 

پس زمینه های طبیعی برای جواهرات به خوبی کار می کنند. سعی کنید جواهرات را روی برگ ها، گل ها و غیره قرار دهید. این به ویژه برای تمجید از سنگ های قیمتی و نشان دادن رنگ آنها عالی است. همچنین، وجود دانه ‌ها و سنگ ‌های شن در ترکیب بندی، به عکس‌ های شما جذابیت بصری می ‌افزاید.

معمولاً زمینه های تیره تر رنگ جواهرات را افزایش می دهند و توجه را به طرح های پیچیده جلب می کنند. تخته سنگ، پوست چوب و یخ از گزینه های محبوبی هستند که می توانید استفاده کنید. البته می توانید از مخمل و سایر پارچه های براق نیز استفاده کنید.

بافت های موجود در این مواد از نظر بصری جذاب هستند که آنها را به پس زمینه ای عالی تبدیل می کند. همچنین می توانید سعی کنید لایه هایی را به ترکیب خود اضافه کنید تا تصاویر قدرتمندتر شوند.

6. تعادل رنگ سفید را بررسی کنید

تعادل رنگ سفید یکی از تنظیمات کلیدی است که می تواند عکس شما را تغییر دهد یا خراب کند. اگر از نور طبیعی استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که تعادل رنگ سفید ( white balance ) را درست تنظیم کنید. شما نمی خواهید عکس های جواهرات زیبای شما رنگ زرد زشتی داشته باشد. استفاده از تراز سفیدی اشتباه می تواند عکس های شما را حرفه ای تر جلوه دهد.

هنگامی که از نور طبیعی استفاده می کنید، عکاسی با فرمت RAW می تواند مفید باشد. شما این انعطاف را خواهید داشت که بعداً در مرحله پس از تولید، تعادل رنگ سفید را تغییر دهید.

 

7. زوایای مختلف را امتحان کنید

 

 

از عکاسی جواهرات از زوایای مختلف نترسید. به عنوان مثال، اگر از یک گردنبند عکس می گیرید، آن را از چوب دریفت آویزان کنید و چند عکس بگیرید. سپس آن را روی یک تخته چوبی بگذارید و چند عکس از بالا به پایین امتحان کنید. می توانید این استراتژی را برای موارد دیگری مانند حلقه و گوشواره نیز امتحان کنید.

عکاسان از بتونه شفاف برای ایستادن حلقه‌ ها استفاده می‌ کنند. می توانید تصاویر را خلاقانه بسازید تا آنها را خارج از کادر قرار دهید یا آنها را در مرحله پس از تولید ویرایش کنید.

همچنین می توانید روی جزئیات زوم کنید و الگو ها و طرح های روی جواهرات را به نمایش بگذارید.

8. تمرکز دستی

فوکوس دستی راهی برای سوژه های کوچک مانند جواهرات است. شما می خواهید دوربین شما دقیقاً در جایی که می خواهید فوکوس کند. اگر به فوکوس خودکار اجازه دهید این کار را انجام دهد، دوربین شما می ‌تواند روی یک ناحیه ناخواسته فوکوس کند.

همچنین، شما می خواهید تمام جواهر در فوکوس باشد. تنها راه رسیدن به این هدف، گرفتن عکس در نقاط مختلف فوکوس و ادغام آنها در مراحل پس از تولید است. این کار را فقط با فوکوس دستی می توانید انجام دهید.

9. ادیت عکس غیر قابل انکار است

 

 

مواد موجود در جواهرات شما مانند استیل، طلا و پلاتین ممکن است دارای لکه های ریز باشند که در عکس ها نمایان می شود. بنابراین، ویرایش اختیاری نیست. برای اینکه جواهرات صاف و تمیز به نظر برسند، باید دستکاری های اولیه را انجام دهید.

اگر از بتونه یا نخ شفاف برای حمایت از جواهرات خود استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید آنها را از عکس های نهایی ویرایش کنید.

برای اینکه جواهرات را در فوکوس کامل قرار دهید، باید تصاویر گرفته شده را در نقاط فوکوس مختلف روی پشته متمرکز کنید.

با اطمینان از جواهرات عکس بگیرید

جواهرات یکی از موضوعات سرگرم کننده محصولات است. اگر شما یک عکاس طبیعت هستید، ممکن است به طور طبیعی به سمت گرفتن عکس جواهرات گرایش پیدا کنید زیرا اشکال و عناصر طبیعی بیشتر جواهرات را الهام می بخشند.

درست مانند خلاقیت و سخت کوشی پشت ساخت جواهرات، شما باید خلاق باشید و چیزهای مختلفی را امتحان کنید تا زیبایی طبیعی سوژه خود را افزایش دهید. اما آنقدرها هم سخت نیست – فقط مراحل بالا را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید