آموزش, عکاسی

نحوه گرفتن عکس های زیبا از رنگین کمان: 10 نکته آسان

دیدن رنگین کمان ها خوشایند است، اما ثبت آنها در دوربین گاهی اوقات چالش برانگیز است. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد.

رنگین کمان در بسیاری از ادیان مقدس است و اغلب به عنوان پلی به آسمان در نظر گرفته می شود. اما اگر درس های علوم ابتدایی خود را به خاطر بیاورید، ممکن است بدانید که رنگین کمان یک توهم نوری است که به دلیل انعکاس، شکست و پراکندگی نور رخ می دهد.

متأسفانه، شما نمی توانید به سادگی دوربین خود را آماده کنید و برای عکاسی از رنگین کمان بروید. شما باید علم پشت آن را درک کنید و برای آن آماده شوید.

پیچیده به نظر می رسد؟ نگران نباشید. ما در این مقاله از استودیو ادیب همه چیز را به شما آموزش میدهیم.

 

1. اصول را بدانید

 

 

هنگامی که نور خورشید از جهت مخالف و با زاویه کم و مشخصی روی قطرات آب می افتد، می توانید رنگین کمان را ببینید. اگر می خواهید از رنگین کمان عکاسی کنید، این قانون طلایی است که باید به خاطر بسپارید.

همچنین به جهت توجه کنید – در شرق آسمان، عصرها می توانید رنگین کمان را ببینید و صبح ها باید به غرب نگاه کنید.

دانستن این قانون به شما کمک می کند فرصت ها و مکان های زیادی برای عکاسی از رنگین کمان پیدا کنید.

2. مراقب آب و هوا باشید

 

بهترین شانس شما برای دیدن رنگین کمان زمانی است که قطرات آب در هوا وجود داشته باشد و خورشید در جلوی آن می تابد. روزهای بارانی یکی از گزینه‌ها هستند، اما همیشه لازم نیست منتظر یک گزینه باشید – همانطور که بعداً با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شما شانس خوبی برای مشاهده رنگین کمان پس از طوفان دارید. باید ابرها در مقابل شما باشند، اما آسمان پشت سر شما باید صاف باشد، تا خورشید بتواند به قطرات آب بتابد و از میان آنها پراکنده شود.

3. به یک آبشار یا فواره بروید

 

شما نمی توانید همیشه منتظر باشید تا خدایان آب و هوا رنگین کمانی را برای عکاسی به شما هدیه دهند. کجا دیگر می توانید قطرات آب را در هوا پیدا کنید؟ در آبشارها و فواره ها آب از اطراف می پاشد. بنابراین، آنها شرایط عالی برای ساختن رنگین کمان را دارند.

اگر در نزدیکی خود آبشار یا فواره ای می شناسید، چند بار از آن دیدن کنید. سپس، می توانید دقیقاً یاد بگیرید که چه زمانی رنگین کمان وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، در آبشار نیاگارا، احتمالاً در اواخر بعد از ظهر در حالی که به آبشار نعل اسبی و آمریکایی از سمت کانادا نگاه می کنید، رنگین کمان را مشاهده خواهید کرد.

4. به پس زمینه توجه کنید

وقتی رنگین کمان را می بینید، طبیعی است که دوربین خود را بگیرید و سریع از آن عکس بگیرید. اما، این حق رنگین کمان را ادا نمی کند. بنابراین، کمی زمان بگذارید تا عکس خود را بسازید. در عین حال، به یاد داشته باشید که رنگین کمان معمولا برای مدت کوتاهی دوام می آورد.

احتمالاً یک رنگین کمان را در یک منطقه طبیعی می بینید، اما همچنان پس زمینه را برای هر چیز حواس پرتی اسکن کنید. زاویه خود را تنظیم کنید تا شاخه ها یا سنگ های ناخواسته را از صحنه دور نگه دارید.

5. یک پیش زمینه جالب پیدا کنید

 

رنگین کمان ها به تنهایی زیبا هستند، اما تمرکز فقط روی آن مرزهای خلاقیت شما را خیلی دور نمی کند. با اضافه کردن یک عنصر جالب در پیش زمینه، عکس رنگین کمان خود را متمایز کنید. به عنوان مثال، یک مدل را در مقابل رنگین کمان قرار دهید یا چیزهایی مانند قایق یا گل اضافه کنید. این می تواند یک ترکیب قانع کننده ایجاد کند.

افزودن لایه ها به ترکیب بندی شما نیز راهی عالی برای افزودن عمق و بُعد به عکس های شماست.

6. یک فیلتر پلاریزه را امتحان کنید

 

فیلتر پلاریزه یک گزینه عالی برای عکاسی از منظره است . همچنین می تواند ابزاری عالی برای گرفتن رنگین کمان باشد زیرا می تواند آسمان را تاریک کند و سرزندگی آن را به نمایش بگذارد.

برای یافتن نقطه مناسبی که رنگین کمان در آن اشباع به نظر می رسد، با فیلتر پلاریزه آزمایش کنید. اگر مراقب نباشید، فیلتر پلاریزه می تواند رنگین کمان شما را ناپدید کند. استفاده از ویزور در دوربین شما ایده خوبی است به جای صفحه نمایشگر LCD .

7. از دیافراگم کوچک استفاده کنید

 

شما می‌خواهید عکس‌های رنگین‌کمان شما کاملاً واضح باشند، بنابراین استفاده از دیافراگم کوچک‌تر ایده بهتری است. با دیافراگم باز، جزئیات رنگین کمان را از دست خواهید داد و ممکن است در نهایت مبهم به نظر برسد.

انتخاب دیافراگم کوچکتر نیز جزئیات را در پیش زمینه و پس زمینه حفظ می کند. از آنجایی که دیافراگم کوچکتر نور کمتری را وارد دوربین شما می کند، باید ISO و سرعت شاتر را متناسب با آن متعادل کنید.

8. فوکوس دستی راهی برای بهتر شدن نتیجه

 

در بیشتر موارد، حالت فوکوس خودکار دوربین شما فوکوس را از بین می‌برد، اما برای اطمینان از حالت دستی عکس‌های رنگین کمانی را انتخاب کنید. چون نمی‌خواهید رنگین کمان شما خارج از فوکوس باشد.

به خاطر داشته باشید که از منظره یاب دوربین خود برای مشاهده صحنه استفاده کنید و حلقه فوکوس را بچرخانید تا رنگین کمان واضح شود. سپس، روی عکس کلیک کنید.

9. سه پایه خود را بسته بندی کنید

 

رنگین کمان در روزهای تاریک و بارانی رخ می دهد. بنابراین، شما در حال حاضر با نور کمتر از حد معمول کار می کنید. همچنین، هنگامی که از دیافراگم کوچک برای عکاسی از رنگین کمان استفاده می کنید، باید سرعت شاتر خود را کاهش دهید تا نور بیشتری به دوربین خود وارد شود. اگر یک فیلتر پلاریزه اضافه کنید، نور را بیشتر کاهش می دهد.

بنابراین، داشتن سه پایه در هنگام عکاسی از رنگین کمان ضروری است. درست مثل زمان جزر و مد، رنگین کمان ها منتظر هیچکدام نیستند.  شما نمی خواهید عکس های رنگین کمان شما تار باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید از رنگین‌کمان عکاسی کنید، همیشه یکی را همراه داشته باشید.

هنوز سه پایه ندارید؟ در اینجا راهنمای ما در مورد آنچه در یک سه پایه باید جستجو کرد، آمده است.

10. با فواصل کانونی مختلف آزمایش کنید

 

رنگین کمان ها معمولاً به صورت نیم دایره ظاهر می شوند. اما، برای گرفتن کل نیم دایره، به یک لنز با زاویه فوق عریض نیاز دارید. البته، اگر در ترکیب بندی خود خلاق باشید، همچنان می توانید تصاویر رنگین کمان جذابی را بدون لنز واید بگیرید.

بنابراین، از استفاده از لنزهای دیگر برای عکاسی از رنگین کمان خودداری نکنید. با استفاده از فواصل کانونی مختلف، با لنز زوم خود بازی کنید.

برای گرفتن عکس های نفس گیر رنگین کمان آماده باشید

عکاسی از رنگین کمان کاری نیست که بتوانید هر روز انجام دهید. شما باید مراقب شرایط عالی باشید که می تواند رنگین کمان به ارمغان بیاورد.

هنگام برنامه ریزی برای عکاسی از رنگین کمان، آماده بودن کلید اصلی است. تمام وسایل ضروری را با خود بیاورید. انعطاف پذیر باشید و به دنبال عناصر جالب برای اضافه کردن به عکس های رنگین کمان خود باشید. بیشتر از همه، از آن لذت ببرید و از آن الهام بگیرید.

2 دیدگاه در “نحوه گرفتن عکس های زیبا از رنگین کمان: 10 نکته آسان

    1. Ja, der Regenbogen ist tatsächlich ein wunderschönes Naturphänomen.

دیدگاهتان را بنویسید