آموزش, عکاسی

راهنمای مبتدیان برای عکاسی با نوردهی طولانی

عکاسی با نوردهی طولانی دشوار است، اما غیرممکن نیست. و نتایج بسیار ارزشمند است. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

آیا تا به حال به مناظری که به نظر می رسد اقیانوس های ابریشمی یا تصاویری با رگه های طولانی نور دارند، با هیبت نگاه کرده اید؟ اگر فکر کرده اید که فردی که عکس می گیرد چگونه به این نتیجه رسیده است، پاسخ این است که آنها از عکاسی با نوردهی طولانی استفاده کرده اند. پس برای یادگیری این سبک عکاسی با استودیو ادیب همراه باشید.

دانستن نحوه گرفتن عکس های با نوردهی طولانی نیاز به درک چندین جنبه دارد. اول از همه، باید یاد بگیرید که چگونه از دوربین خود در حالت دستی استفاده کنید. اما فراتر از آن، شما همچنین باید دریابید که چگونه محیط اطرافتان را به نفع خود ببینید.

 

اگر می خواهید عکاسی با نوردهی طولانی را امتحان کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، در جای درستی هستید. این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

عکاسی با نوردهی طولانی چیست؟

 

نوردهی طولانی

 

عکاسی با نوردهی طولانی به تنظیم سرعت شاتر دوربین شما روی پنج ثانیه یا بیشتر اشاره دارد. در طول این دوره، دوربین شما مقدار قابل توجهی نور و اطلاعات را جمع آوری می کند – قبل از اینکه در نهایت به نتیجه نهایی برسید. به شما این امکان را می دهد که اجزای ثابت عکس را در حین تار کردن یا لکه دار کردن اجزای متحرک عکس بگیرید.

 

برای تغییر تنظیمات عکاسی با نوردهی طولانی، می توانید شماره سرعت شاتر را تا رسیدن به آستانه مورد نظر تغییر دهید. شما باید از دوربین خود در حالت دستی یا اولویت دیافراگم استفاده کنید تا به آنچه می خواهید برسید. توصیه می کنیم از حالت دستی استفاده کنید تا بتوانید سایر جنبه های مثلث نوردهی را کنترل کنید .

می ‌توانید از عکاسی با نوردهی طولانی در چندین ژانر، از جمله هنگام گرفتن عکس ‌های خیابانی و منظره استفاده کنید.

 

تجهیزاتی که برای عکس های با نوردهی طولانی نیاز دارید

 

نوردهی طولانی

 

دانستن تجهیزات مورد نیاز هنگام یادگیری نحوه نوردهی طولانی مدت در دوربین بسیار مهم است. هیچ لنز منفردی بهتر یا بدتر از دیگری نیست. شما در نهایت به هر چیزی که برای سبک عکاسی شما کار می کند نیاز دارید. اگر مطمئن نیستید کدام یک را انتخاب کنید، همیشه می توانید یک لنز همه کاره مانند 50 میلی متری انتخاب کنید .

در حالی که می توانید با انتخاب لنز خود انعطاف پذیر باشید، داشتن سه پایه غیرقابل مذاکره است. اگر به سراغ گزینه ارزان بروید، کیفیت شما به صورت قابل توجهی افت خواهید کرد، بنابراین – اگر در مورد عکاسی با نوردهی طولانی جدی هستید – باید مقداری پول خرج کنید.

 

چگونه به یک عکس با نوردهی طولانی دست یابیم

 

نوردهی طولانی

 

اکنون که اصول اولیه عکاسی با نوردهی طولانی را می ‌دانید، آماده هستید که ببینید چگونه می ‌توانید این عکس ‌ها را خودتان شروع کنید. در بخش‌ های فرعی زیر، مهم ‌ترین مؤلفه ‌های گرفتن عکس با نوردهی طولانی را کشف خواهید کرد.

1. سرعت شاتر خود را کاهش دهید

اگر دوربین DSLR مدرن یا بدون آینه دارید، در تغییر تنظیمات خود برای عکاسی با نوردهی طولانی مشکلی نخواهید داشت. و در برخی موارد، می توانید تنظیمات گوشی هوشمند خود را نیز تغییر دهید. صرف نظر از دستگاهتان، باید سرعت شاتر را حداقل روی سه ثانیه تنظیم کنید.

 

مدت زمانی که می ‌توانید شاتر را تنظیم کنید به دستگاه شما بستگی دارد، اما بسیاری از دستگاه‌ ها به شما اجازه می ‌دهند تا 10 ثانیه و حتی بیشتر از آن استفاده کنید. شما باید آزمایش کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است. عوامل دیگری را که ممکن است بر تصویر شما تأثیر بگذارد، در نظر بگیرید، مانند میزان نور طبیعی موجود.

2. تمام لرزش های احتمالی دوربین را حذف کنید

اگر قبلاً عکسی با سرعت شاتر پایین گرفته باشید، می ‌دانید که تار کردن ناخواسته تصویر چقدر آسان است. حذف تمام لرزش های احتمالی دوربین برای عکاسی با نوردهی طولانی غیرقابل مذاکره است.

قبل از شروع عکس باید به شدت به اضافه کردن یک تایمر فکر کنید که به شما امکان می دهد قبل از دور شدن دکمه ماشه را فشار دهید. برای تنظیم تایمر قبل از اینکه دوربین شروع به گرفتن عکس کند، به تنظیمات تصویر دستگاه خود در منوی اصلی بروید.

در حالی که می توانید از یک سطح صاف برای برخی از انواع عکاسی با سرعت شاتر آهسته استفاده کنید، اغلب نمی توانید تضمین کنید که دوربین شما 100٪ ثابت می ماند. به این ترتیب، باید از عکاسی با نوردهی طولانی بدون سه پایه خودداری کنید.

3. صبور باشید

توصیه آزاردهنده، ما می دانیم، اما هنگام گرفتن عکس های نوردهی طولانی باید صبور باشید. اگر مبتدی هستید، احتمالاً فوراً به نتایجی که می خواهید نخواهید رسید. به این ترتیب، شما باید از اولین سفرهای خود استفاده کنید و سعی کنید با مسائل کنار بیایید.

 

در حین گرفتن عکس، همچنین باید تا زمانی که عکس گرفته شود، از دوربین دور بمانید. اگر می خواهید ببینید دوربین شما چقدر باقی مانده است، همیشه می توانید از کرونومتر در گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

نکاتی برای گرفتن عکس های با نوردهی طولانی بهتر

 

نوردهی طولانی

 

شما می توانید شانس خود را برای گرفتن عکس های با نوردهی طولانی بهتر با اتخاذ چندین نکته ساده افزایش دهید. در بخش های زیر، با برخی از مهم ترین آنها آشنا خواهید شد.

1. از دوربین خود خوشحال نباشید

عکاسی با نوردهی طولانی چیزی نیست که بتوانید عجله کنید. قبل از اینکه روی دکمه شاتر دوربین خود کلیک کنید، باید دقیقاً بدانید که می خواهید از چه چیزی عکس بگیرید.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را می خواهید در تصویر خود بگنجانید، می توانید با نگاه کردن به آنچه در تصویر خود نمی خواهید شروع کنید. وقتی تصمیم گرفتید، همه چیز ساده تر می شود.

2. تثبیت کننده دوربین و لنز خود را خاموش کنید

اگر به صورت دستی عکاسی می کنید، تثبیت کننده دوربین و لنز فوق العاده است. اما در شرایطی که شما اینطور نیستید، روشن نگه داشتن آن می‌ تواند به طور غیر ضروری دوربین شما را تکان دهد و نتایج شما را خراب کند.

قبل از زدن دکمه شاتر، یک بررسی سریع انجام دهید و مطمئن شوید که دوربین و لرزشگیر لنز خود را خاموش کرده اید. و اگر متوجه شدید که عکس‌ های نوردهی طولانی شما دائماً می‌ لرزند، ممکن است بخواهید نگاهی سریع بیندازید تا ببینید آیا فراموش کرده ‌اید یا خیر.

 

3. از هوای بادی اجتناب کنید

هوای باد می تواند نگه داشتن دوربین شما در یک مکان را حتی با سه پایه بسیار دشوار کند. اگر می توانید، از عکاسی با نوردهی طولانی در بادهای شدید خودداری کنید.

البته ممکن است همیشه این تجمل را نداشته باشید. به عنوان مثال، مکان هایی مانند ایسلند و جزایر فارو اغلب در تمام طول سال بادخیز هستند. در این موارد، می توانید درپوش لنز خود را بردارید و چیز سنگینی را روی سه پایه خود قرار دهید تا ثابت بماند.

استاد عکاسی با نوردهی طولانی

عکاسی با نوردهی طولانی یکی از پیشرفته ترین اشکال عکاسی است. اما هنگامی که به اندازه کافی تمرین کردید و متوجه شدید که چه چیزی موثر است و چه چیزی کار نمی کند، می توانید به نتایج باورنکردنی برسید. شما باید یک سه پایه تهیه کنید، اما علاوه بر آن، به چیزی بیشتر از آنچه که دارید نیاز ندارید. حتی گوشی هوشمند شما نیز کافی خواهد بود.

اکنون که این راهنما را خواندید، آماده هستید که به آنجا بروید و سعی کنید به تنهایی عکس هایی با نوردهی طولانی بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید