آموزش, تدوین

11 کار جالبی که می توانید با Adobe After Effects انجام دهید

After Effects یکی از قدرتمندترین ابزارها برای موشن گرافیک است و دلیل خوبی هم دارد. پس با این مقاله از استودیو ادیب همراه باشید.

اگر به طراحی خلاقانه علاقه دارید، احتمالاً نام After Effects را شنیده اید. می توانید از After Effects برای کمک به کارهای خلاقانه خود استفاده کنید، چه طراح ویدیو، تصویرگر، انیماتور یا طراح گرافیک باشید. در اینجا برخی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید با After Effects انجام دهید را معرفی کردیم  که مجموعه خلاقیت شما را تقویت می‌کند.

1. پرده سبز (کروماکی) و ترکیب

ترکیب در طراحی ویدئو شامل ترکیب دو یا چند کلیپ از ویدئو با هم به عنوان یک صحنه است. شما ممکن است این را با استفاده از یک پرده سبز بدانید. در حالی که می توانید از برنامه های کروماکی استفاده کنید، می توانید کارهای بسیار پیچیده تری را با استفاده از صفحه نمایش سبز یا ترکیب در افتر افکت انجام دهید.

این تکنیک در تولید فیلم های حرفه ای استفاده می شود، بنابراین داشتن توانایی انجام آن در افتر افکت یک راه عالی برای تمرین مهارت و رساندن فیلم های خود به سطح بالایی است. چه پس زمینه شما یک تصویر ثابت باشد یا یک فیلم دیگر، ترکیب صحنه ها راهی عالی برای صرفه جویی در بودجه فیلم یا کار با محدودیت زمانی است.

می توانید از بازیگر خود در یک استودیوی خانگی با صفحه سبز فیلمبرداری کنید و به راحتی از پس زمینه بدون بازیگر فیلمبرداری کنید. افتر افکت به شما امکان می دهد با محل قرارگیری صحنه و تطابق رنگ ها بازی کنید تا ترکیب بندی خود را مخفی نگه دارید.

2. تایپوگرافی متحرک

تایپوگرافی همان متن متحرک است. این می تواند به سادگی یک عنوان که روی صفحه نمایش نشان داده می شود باشد ، اما همچنین می تواند پیچیده تر و هیجان انگیزتر باشد. یک راه عالی برای استفاده از تایپوگرافی متحرک این است که یک موزیک ویدیویی فقط از متن ترانه بسازید.

می‌توانید عناصر بصری را با ضربات آهنگ در After Effects همگام‌سازی کنید ، به این معنی که در زمان مشخص کلمات خاصی ظاهر می‌شوند، متحرک می‌شوند یا با ضرب آهنگ هر غزل تغییر می کند. این یک راه خلاقانه برای تصویر سازی موسیقی است.

ایجاد یک انیمیشن تایپوگرافی جنبشی برای انیماتورهای ویدیویی جدید عالی است. این منجر به ویدیویی می شود که پیچیده به نظر می رسد، اما یادگیری آن یک تکنیک ساده است. از آنجایی که این تکنیک از فریم های کلیدی برای متحرک سازی متن استفاده می کند، همچنین یک راه عالی برای یادگیری ابزارهای اصلی After Effects است.

3. تصویرسازی 2 بعدی و انیمیشن

می توانید با استفاده از ترکیبIllustrator   و After Effects با هم، با استفاده از قدرت تصویرسازی Illustrator با ابزارهای انیمیشن After Effects یک انیمیشن دو بعدی ایجاد کنید. برای انیمیشن‌های ساده‌تر، می‌توانید مستقیماً در After Effects تصویرسازی و متحرک سازی کنید.

افتر افکت از ابزارهای تصویرسازی مشابهی مانند سایر برنامه های Adobe استفاده می کند، مانند ابزارهای خط و شکل، ابزار متن و ابزار قلم. ابزارهای تصویرسازی After Effects چندان جذاب نیستند، بنابراین می‌توانید از ابزارهای اصلی برای ایجاد تصاویر دو بعدی ساده نیز استفاده کنید. سپس می توانید تصاویر را بدون دردسر، از ایلاستریتور یا فتوشاپ وارد برنامه کنید و آنها را متحرک کنید.

4. انیمیشن سه بعدی

با استفاده از دوربین سه بعدی افتر افکت، می توانید از منظر هر زاویه دوربین متحرک سازی کنید. این به شما امکان می دهد هنگام کار بر روی هر محور X، Y یا Z عمق اضافه کنید. بسیاری از ابزارهای طراحی سه بعدی در برنامه های دیگر موجود است، اما کار در افتر افکت به شما امکان می دهد همانطور که به صورت سه بعدی طراحی می کنید، انیمیشن کنید.

شما می توانید به همان روشی طراحی کنید که انگار در حال ایجاد یک انیمیشن دو بعدی هستید، اما با تغییر نوع دوربین در After Effects، نتایج سه بعدی را دریافت خواهید کرد. شما می ‌توانید زوایا و پرسپکتیو ها را در هر نقطه ‌ای از فرآیند طراحی تغییر دهید و به شما این امکان را می ‌دهد که هر زمان که بخواهید جنبه‌ های سه بعدی را اضافه یا حذف کنید. ابزارهای انیمیشن سه بعدی After Effects برای انیماتورها و طراحان گرافیک عالی هستند.

5. ردیابی حرکت (Tracking)

ردیابی حرکت به دلایل مختلف برای سازندگان ویدیو مفید است. شاید لازم باشد چهره شخصی را در یک ویدیو محو کنید. ردیابی حرکت اجازه می دهد تا تاری صورت را حتی زمانی که موقعیت دوربین تغییر می کند یا فرد در حال حرکت است، بپوشاند.

خواه از ردیابی تک نقطه ای، ردیابی نقطه دوگانه، ردیابی نقطه گوشه یا ردیابی به نقطه خاصی در کادر استفاده می کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با ردیابی حرکت به عنوان سازنده ویدیو انجام دهید.

با ردیابی حرکت می توانید به راحتی ماکت های دیجیتال را به دستگاه های ویدیوهای خود اضافه کنید. یا می توانید در حالی که سوژه شما از کنار دیوار می گذرد، متنی را به آن اضافه کنید. این ابزار مفید ردیابی، مقیاس و سفارشی سازی موقعیت را ارائه می دهد.

6.  جلوه های ویژه

اگر فیلمی دارید که در نور خورشید فیلمبرداری شده است، اما در طول صحنه به باران نیاز داشتید، افتر افکت می تواند به شما در رسیدن به نتیجه بهتر کمک کند. افتر افکت افکت ‌های شبیه‌ سازی را ارائه می ‌کند که به شما امکان می ‌دهد تا دید نهایی خود را در طی ساخت پروژ ایجاد کنید.

می ‌توانید شبی ه‌سازی ‌هایی را در بالای فیلم ویدیویی خود اضافه کنید تا بارش باران یا حتی برف را شبیه ‌سازی کنید. گزینه هایی برای حباب، ستاره، مو و موارد دیگر وجود دارد. در حالی که افکت های شبیه سازی موجود در After Effects جز افکت های اضافی محسوب می شوند، اما آنها به طور مستقیم توسط Adobe در برنامه ارائه می شوند. و برای دستیابی به انها نیاز به نصب پلاگین نیست.

همچنین افکت های شبیه سازی انتزاعی بیشتری وجود دارد که می توانید اضافه کنید. با استفاده از این ابزار می توانید نور را در شدت، رنگ، موقعیت، عمق و محیط تغییر دهید. و همچنین کنترل مواد و مقادیر بازتاب آنها را در دست دارید. می ‌توانید بازتاب‌ ها را برای اهداف سایه‌ اندازی پخش کنید، زوایای بازتاب را بر اساس زاویه بیننده تغییر دهید، و می‌ توانید وضوح بازتاب ‌ها را برای نتایج واقعی ‌تر برجسته کنید.

7. دسترسی به انواع پلاگین ها

علاوه بر ابزارهای عالی که After Effects به صورت بومی ارائه می دهد، می توانید از افزونه ها نیز برای گسترش جعبه ابزار خود استفاده کنید. پلاگین ها ابزارهای شخص ثالثی هستند که می توانید آنها را دانلود کرده و در After Effects استفاده کنید. سایت ‌های متعددی وجود دارد که می ‌توانید آن‌ ها را دانلود کنید، همچنین از قسمت دانلود پروژه های آماده و پلاگین های افتر افکت در استودیو ادیب. ممکن است رایگان باشند یا نیاز به پرداخت داشته باشند.

پلاگین‌ ها می ‌توانند ابزارهای مختلفی را ارائه دهند، خواه با عناصر بصری، پیشرفت ‌های صوتی یا افزودن میانبر به روش ویرایش انجام شود. تقریباً برای همه چیز می توانید افزونه ها را پیدا و دانلود کنید.

8. از Keyframes استفاده کنید

یکی از ابزارهای مهم در افتر افکت، کِی فریم است. فریم ‌های کلیدی به شما امکان می ‌دهند تا انتقال و افکت‌ ها را به هر عنصر متحرک در After Effects اعمال کنید و آن را هر طور که می ‌خواهید دستکاری کنید. آنها یک جنبه ساده و در عین حال حیاتی در طراحی انیمیشن هستند.

شما می توانید افکت های زیادی را با کمک فریم های کلیدی اعمال کنید، مانند تغییر در مقیاس، وضوح و موقعیت. بدون توجه به نوع طراحی ویدیویی که در After Effects ایجاد می کنید، احتمالاً باید از فریم های کلیدی استفاده کنید. اگر قصد دارید در After Effects کار کنید، یادگیری در مورد فریم های کلیدی و کاربرد آنها را در اولویت قرار دهید.

9. قالب های ویدیویی ایجاد کنید

اگر سازنده محتوا هستید و از تنظیمات مشابهی برای اکثر ویدیو ها استفاده می کنید، ایجاد یک الگوی ویدیویی منطقی است. سازندگان همچنین این کار را برای طراحی گرافیکی انجام می دهند تا در زمان صرفه جویی کنند و ثابت بمانند . شما می توانید همین کار را با طراحی انیمیشن یا ویدئو انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر همه ویدیو های شما به یک انیمیشن مقدماتی، یک سوم پایین ‌تر و یک  ویدئو در انتهای کار نیاز دارند، و ویدیو های شما معمولاً طول یکسانی دارند، می‌ توانید یک الگوی ویدیویی با این موارد از قبل تنظیم شده ایجاد کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلم یا فیلم انیمیشن اضافه کنید تا نیازهای جدول زمانی را برآورده کنید. این یک هک عالی برای مبتدیان و همچنین سازندگان خبره ویدیو است.

10. هر عنصر طراحی را متحرک کنید

اگر تا به حال دکمه‌ ها یا عناصر متحرک را در وب‌ سایت ‌ها مشاهده کردید، به احتمال زیاد در After Effects طراحی شده ‌اند. در حالی که After Effects یک ابزار انیمیشن ویدیویی است، فقط لازم نیست با آن فیلم بسازید.

تقریباً می‌توانید هر چیزی را متحرک کنید. اینها می توانند به عنوان عناصر طراحی در بسیاری از انواع طراحی دیجیتال مانند وب سایت ها و طراحی های UX/UI استفاده شوند.

11. موکاپ های متحرک UI/UX

در مورد طراحی ‌های UX/UI، می ‌توانید با استفاده از After Effects، موکاپ ‌های متحرک و جذاب UX/UI ایجاد کنید. شما به معنای واقعی کلمه می توانید عناصر را با یک ماکت متحرک از صفحه خارج کنید.

یک ماکت متحرک یک راه عالی نه تنها برای نشان دادن خود طرح بلکه برای تقویت بیشتر مهارت ‌های شماست. به علاوه، مطمئناً یک ماکت ویدیویی بسیار چشمگیرتر از یک نمودار ساده از طراحی شما به نظر می رسد.

این برای پورتفولیو های دیجیتال یا برای افزودن چیزی به وب سایت شما عالی است. چه یک طراح UX/UI، طراح گرافیک یا طراح انیمیشن باشید، این یک مهارت عالی برای افزودن به کارنامه شماست.

افترافکت: دنیای انیمیشن و طراحی شماست

با این لیست از کارهای جالبی که می توانید با Adobe After Effects  انجام دهید، نیازی نیست که بپرسید این برنامه چه چیزی می تواند به شما ارائه دهد. البته، برای هر یک از این کارها یک منحنی یادگیری وجود خواهد داشت، اما با کمی صبر و تمرین، به زودی کامپوزیت های صحنه چشمگیر، عناصر UX/UI متحرک و انیمیشن های سه بعدی را به پروژه های خود اضافه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید