آموزش, سینما, فیلمبرداری

چگونه یک فیلم بسازیم: مواد ضروری که به آن نیاز دارید

چگونه یک فیلم بسازیم

آیا شما یک فیلمساز مشتاق هستید اما نمی دانید اولین فیلم خود را از کجا شروع کنید؟ ما شما را از طریق تمام اصول اولیه راهنمایی می کنیم.

امروزه فیلم ها می توانند بسیار افسرده کننده باشند. به ‌جای تماشای پدرخوانده زمانه ‌مان، به جز آخرین نسخه‌ ی مشترک آدام سندلر و Transformers 47، چیزی برای انتخاب نداریم. تغییر دهندگان بازی کجا هستند؟ آیا شما می توانید یکی از آنها باشید؟

اگر رویای بزرگی در مورد آینده ای در هالیوود دارید، شکست دادن آن به آسانی ایجاد چیزی است که مردم دوست دارند. در ادامه، این مقاله از استودیو ادیب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه فیلم بسازید در حالی که قبلاً فیلمی نساخته اید.

همه چیز با یک داستان شروع می شود

چگونه یک فیلم بسازیم

این همیشه نباید به شکل یک فیلمنامه باشد، حداقل نه از ابتدا

ما عاشق فیلمسازی هستیم زیرا می‌ توانیم حتی داستان‌ های فروتنانه را بزرگ ‌تر از زندگی جلوه دهیم و ابعادی عظیم به خود بگیرند. داستان شما باید چیزی باشد که عمیقاً احساسش کنید. در این مرحله اقدام را فراموش کنید.

برخی از داستان ها از دل می آیند، اما برخی دیگر از دنیایی که ما را احاطه کرده است. مستند سازان داستان هایی را در اطراف خود برای گفتن پیدا می کنند و به جای نوشتن داستان های خود، افراد و رویدادهای واقعی را دنبال می کنند. انواع دیگر فیلمسازان ممکن است ترجیح دهند داستان های موجود را برای پرده اقتباس کنند، مانند افسانه ها یا رمان ها.

کسانی که به دنبال ورود به دنیای فیلمسازی روایی هستند باید مهارت های خود را در هنر داستان سرایی از طریق فیلمنامه تقویت کنند. اگر می‌ خواهید هر اثر تخیلی، اصیل یا کالایی بسازید، تقریباً به یک فیلمنامه نیاز دارید که در حین فیلمبرداری دنبال شود.

هنگامی که فیلمنامه مناسب را دریافت کردید، آماده شروع برنامه ریزی هستید.

زمان شروع برنامه ریزی است

چگونه یک فیلم بسازیم

در حالی که فیلمنامه خود را در جلوی خود دارید، زمان آن رسیده است که نحوه شروع فیلم خود را تجسم کنید. برای تصویربرداری به چه چیزی نیاز دارید؟ دوست دارید چه کاری انجام دهید، و چگونه این همه کار انجام می شود؟

به احتمال زیاد، شما علاقه مند به ایجاد یک تولید لایو اکشن هستید، چیزی که می توانید با دوربین خود عکس بگیرید. مواردی مانند استاپ موشن و سایر حوزه‌ های خاص ممکن است به منابع، مهارت‌ ها و امکانات بیشتری نیاز داشته باشند. تحقیق همیشه کمک می کند.

ساخت فیلمنامه حرفه ای باید حرکت بعدی شما باشد. در نسخه چاپی فیلمنامه خود، شروع به برجسته کردن همه چیز کنید – کاراکتر ها به رنگ قرمز، وسایل به رنگ آبی، مکان ها به رنگ زرد، جلوه های ویژه به رنگ بنفش و غیره.

چگونه یک فیلم بسازیم

یک دکوپاژ و یک استوری بورد به طور طبیعی دنبال خواهد شد. آیا شما یک فیلمبردار در کنار خود دارید؟ فرقی نمی ‌کند فرد دیگری باشید یا فقط شما با خودتان طوفان فکری می ‌کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا یک تصویر کوچک، مطابق با هر نما که هر صحنه را در فیلمنامه شما می ‌سازد، ترسیم کنید.

وجود یک استوری ‌بورد در مقابل شما نه تنها دید شما را روشن می ‌کند، بلکه باعث می ‌شود برای زمان فیلم ‌برداری پروژه برنامه ‌ریزی کنید که در مورد هر چیز مهمی روی صحنه نیاز دارید اطلاع داشته باشید.

با تقسیم ‌بندی فیلمنام ه‌تان به فهرست نماها و پیشرو بودن استوری‌ بوردتان، می ‌توانید به صورت صحنه به صحنه فکر کنید و یک پاس اولیه را در یک برنامه تصویربرداری پیش ‌نویس کنید.

فیلمبرداری یک فیلم چقدر طول می کشد؟ اگر صحنه ‌های دو، هفت و نه همه در کتابخانه اتفاق می ‌افتند، اگر کارت‌ هایتان را درست بازی کنید، ممکن است بتوانید هر سه را در یک روز ناک اوت کنید. در سینما به این کار “رج زدن” هم می گویند. پس سعی کنید نماهایی که قرار است شبیه به هم باشند یا در یک نقطه فیلمبرداری شوند را پشت هم قرار دهید. نگران نباشید، تمام نما ها در هنگام تدوین جای خود را پیدا می کنند.

شروع به جمع کردن منابع خود کنید

چگونه یک فیلم بسازیم

تجهیزات مورد نیاز بسیار کمی برای فیلمسازی DIY وجود دارد:

  • یک دوربین
  • یک میکروفون و یک دستگاه ضبط صدا
  • نرم افزار ویرایش

این لیست کوتاه است، اما گول نخورید: یک پروژه عالی واقعاً به دست شما می رسد و میزان تلاش و زمانی که می خواهید متعهد شوید.

گذشته از هر گونه لوازم جانبی ، کابل، و سایر موارد متفرقه مرتبط با لیست بالا (مانند کارت SD برای دوربین شما و کابل XLR برای میکروفون)، ممکن است به موارد زیر نیز علاقه مند باشید:

  • چراغ ها و تجهیزات فیلم برای اصلاح آنها
  • یک نورسنج
  • یک تخته وایت برد یا کلاکت
  • طراحی تولید بیشتر شامل وسایل، مکان‌ها و لباس‌ها بود
  • پشتیبانی از دوربین، مانند گلایدکم یا وسیله نصب شانه (شولدر)
  • هواپیماهای بدون سرنشین (هلی شات)، GoPros و سایر دوربین های تخصصی
  • نرم افزار جلوه های ویژه پیشرفته
  • ملاحظات نمایشگاهی
  • یک دستیار حرفه ای، استخدام شده از بیرون

اگر شما هم مثل ما هستید، دستیار شما فقط چند نفری هستند که می شناسید. احتمالاً در این مرحله از حرفه خود نیازی به استخدام کسی ندارید – اگر کسی را دارید که می تواند دوربین را اجرا کند، کسی که می تواند میکروفون را نگه دارد و کسی که جلوی دوربین بازی می کند، این بازی با توپ است. حلقه شما با گذشت زمان و با هر اقدام سینمایی جدید رشد خواهد کرد.

زمانی که فیلمنامه، برنامه و فهرست همکاران شما نهایی شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر روز اول باشید.

بهترین روش ها برای موفقیت در صحنه

چگونه یک فیلم بسازیم

هنگامی که در نهایت برای اولین روز خود در صحنه فیلمبرداری فرود می آیید، چگونه می توانید فیلمی بسازید که دقیقاً شبیه فیلمی باشد که در ذهن دارید؟

پیشرفت در برنامه به آسانی تنظیم کردن اولین نما در برنامه شماست. در اینجا چند نکته برای یک روز آرام فیلمسازی وجود دارد:

  • برنامه خود را دنبال کنید؛ از انحراف خودداری کنید مگر اینکه بخواهید چیزی واقعا غیرقابل تکرار را از دست بدهید.
  • بازیگران را در اولویت خود قرار دهید. پس از انتقال شخصیت به آنها، به آنها اجازه دهید تا به طور واقعی وارد نقش های جدید خود شوند. آنها را در هر صحنه دنبال کنید و به آنچه می گویند گوش دهید.
  • برای صرفه جویی در وقت در طول روز کار کنید. هرچه زمان بیشتری صرفه جویی کنید، بعداً فرصت بیشتری خواهید داشت تا برای صحنه های پر احساس تر به اجراها متمایل شوید.
  • نما های درج مهم هستند. اگر بازیگر شما می لرزد و منتظر است تا انرژی خلاقانه خود را آزاد کند، نمی خواهید وقت خود را برای گرفتن نماهایی از او برای انجام کارهایی مانند برداشتن لیوان آب تلف کنید. در عوض، صحنه های اصلی را تمام کنید، و در حالی که آنها بهبود می یابند، می توانید همه این نماهای تصادفی را با دست و پای افراد دیگر بردارید.
  • کیفیت صدای خوب گویای همه چیز است. مطمئن شوید که وقتی دوربین و میکروفون شروع به چرخش می کنند، همه ساکت باشند. باید مطمئن شوید که آمبیانس اتاق و خطوط اصلی را برای هر تنظیم و صحنه دریافت می کنید. هر دوی اینها به شما کمک می کند تا یک میکس نهایی با صدای حرفه ای در پس از تولید بسازید.

اولین تولید سینمایی شما؟ احتمالاً قرار است خراب شود. بهترین راز صنعت: همه آنها هستند.

قانون مورفی در اینجا حاکم است. اگر ممکن است اشتباه پیش برود، این اتفاق خواهد افتاد، و شما نباید آن را دفع کنید. فقط ادامه دهید تا زمانی که تمام قطعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. به طور رسمی زمان آن است که همه چیز را کنار هم بگذاریم.

چگونه با یک فیلم در پست پروداکشن بدرخشیم

چگونه یک فیلم بسازیم

اگر خودتان پروژه خود را ویرایش می کنید، هیچ کس بهتر از شما نمی داند چه اتفاقی باید بیفتد.

پس از دریافت فیلم خود، می توانید آن را وارد سیستم کنید و همه چیز را سازماندهی کنید. اولین مرحله معمولاً همگام سازی تمام فیلم شما با صدای ضبط کننده خارجی شما است.

پس از آن باید با برشویدئو های اضافی، بهترین نما ها را کنار هم قرار دهید. هنگامی که یک پایه اساسی مانند این در مقابل خود دارید، اصلاح آن چیزی است که به طور شهودی به دست می آید. به اصلاح و تنظیم ادامه دهید تا زمانی که بتوانید هر صحنه را بدون ناراحتی تماشا کنید. سپس، می ‌توانید روی دوختن همه چیز به صورت یکپارچه کار کنید.

در این مرحله، ممکن است از خود بپرسید که آیا چیزی کم است یا خیر. در اینجا خلاقیت باعث پیشرفت شما می شود.  ADR (جایگزینی دیالوگ خودکار) می تواند برای نجات هر شات قابل استفاده با صدای همراه ضعیف استفاده شود. معمولاً برای انجام این کار دردسر بسیار کمتری نسبت به جمع کردن عوامل بعد از این واقعیت است.

هنگامی که همه چیز به طور رضایت بخشی در جای خود قرار گرفت، آماده قفل کردن تصویر و صدا هستید. شما می خواهید این کار را قبل از انجام هر کار احمقانه ای انجام دهید، مانند ایجاد جلوه های بصری ترکیبی یا رنگ آمیزی قطعه در برنامه ای مانند DaVinci Resolve .

قفل کردن تصویر و صدا ابتدا تضمین می ‌کند که هرگز نیازی به انجام دوباره یک کار نخواهید داشت. این زمان برای چیزهای مهم ‌تری مانند تمرین سخنرانی ‌تان برای اسکار امسال ذخیره می ‌شود. جا دارد از آکادمی تشکر کنیم.

ما فیلم ساختیم! حالا چی؟

آه، بله. بوی شیرین پیروزی با اولین اعتبار رسمی فیلم خود، آماده هستید تا اشتیاق خود را با جهان به اشتراک بگذارید.

بسته به اینکه چقدر جاه طلب هستید، این کار می تواند به سادگی آپلود آن در YouTube یا رقابت برای فضای گالری در خانه هنری محلی شما جدی باشد. در هر صورت، برای شروع به فکر پروژه بعدی هرگز زود نیست. این بار مخاطبان خود را به کجا خواهید برد؟

دیدگاهتان را بنویسید