آموزش, عکاسی

نحوه دستیابی به یک سبک عکاسی تاریک و ترسناک

عکس‌ های تاریک و ترسناک می ‌توانند ما را به اندازه کافی احساساتی کنند. در اینجا نحوه میخکوب کردن این سبک عکاسی را یاد میگیریم.

شما می توانید به سبک های زیادی در عکاسی دست پیدا کنید، اما ظاهر تیره و ترسناک شاید یکی از محبوب ترین ها باشد. چندین هنرمند مشهور این سبک را برای تصاویر خود انتخاب کرده اند، که الهام بخش بسیاری از علاقمندان به دنبال کردن راه آنها است.

دستیابی به عکاسی تاریک و ترسناک ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما لزومی ندارد. شما می توانید از راه های مختلفی به نتایج دلخواه خود نزدیک شوید و این مقاله برخی از استودیو ادیب بهترین ها را به شما نشان می دهد.

 

1. عکس دوربین خود را کم نور کنید

 

برای رسیدن به یک سبک عکاسی تاریک و ترسناک ، باید از خود تصویر شروع کنید. در حالی که به طور کلی ایده خوبی است که تا حد امکان نزدیک به 0 در نورسنج خود بمانید، این یک قانون جهانی برای هر نوع عکسی نیست.

طبیعتاً عکس ‌های تیره و ترسناک کمتر از عکس‌ های معمولی در معرض دید قرار می‌ گیرند. در نتیجه، می خواهید تصاویری را که با دوربین خود می گیرید کمی کم نور کنید.

وقتی عکس ‌هایتان را کم نور می ‌دهید، سعی کنید خیلی دور نروید. در غیر این صورت، دانه های ناخواسته اضافه می کنید و جزئیات مهم را از دست خواهید داد. جایی بین 0 و -1 در مقیاس روشنایی شما به اندازه کافی خوب است.

همچنین می‌توانید درباره مثلث نوردهی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بدانید که چگونه عکس را در حین گرفتن عکس کم نور کنید.

 

2. از تراز سفیدی سردتر استفاده کنید

وقتی به عکس‌ های ترسناک نگاه می ‌کنید، متوجه می ‌شوید که اغلب رنگ‌ های گرم ندارند. اگر تاکنون متوجه شده اید که تعادل رنگ سفید خودکار( Auto white balance ) را داشته اید، اکنون زمان خوبی است که همه چیز را تغییر دهید و کنترل بیشتری را در دست بگیرید.

اگر می‌ خواهید به یک سبک عکاسی تیره و ترسناک برسید، از تعادل رنگ سفید سردتر استفاده کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، تنظیم کلوین متر در دوربین است. هرچه این عدد کمتر باشد، تراز سفیدی شما سردتر خواهد بود.

اکثر دوربین های مدرن دارای کلوین متر هستند که می توانید آن را تنظیم کنید. اگر می خواهید این ویژگی را تغییر دهید، معمولاً باید به منو های داخلی بروید.

 

3. در روزهای ابری یا بارانی عکس بگیرید

 

شرایط نوری در زمان عکاسی نقش مهمی در ظاهر تصاویر شما دارد. و در حالی که ایجاد عکس های تاریک و ترسناک در یک روز آفتابی غیرممکن نیست، انجام این کار کمی سخت خواهد بود.

وقتی به اکثر عکس ‌های ترسناک نگاه می ‌کنید، متوجه می ‌شوید که عکاس آن‌ ها را در روزهای ابری یا بارانی گرفته است – به هر حال، هوای ترسناک عکس‌ هایی ترسناک را ایجاد می ‌کند. شما باید به همین ترتیب فکر کنید. می توانید از ابرهای شوم به عنوان یک ویژگی اضافی در تصویر خود استفاده کنید.

 

هنگام عکاسی در روزهای بارانی، مطمئن شوید که از تجهیزات دوربین خود محافظت می کنید. در حالت ایده‌ آل، یک دوربین و لنز برای این شرایط آب و هوا خواهید داشت . اگر اینها را ندارید، یک کاور برای دوربین خود بخرید.

 

4. اشباع کردن تصاویر

بسیاری از عکس های ترسناک رنگ های زیادی ندارند. به این ترتیب، هنگام تلاش برای دستیابی به استایل تیره یا ترسناک ، باید رویکرد مشابهی را اتخاذ کنید.

می توانید با تنظیمات تصویر، تصاویر خود را در دوربین خود غیر اشباع کنید. این فرآیند بسته به سازنده دوربین شما متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی، باید به گزینه عکس خاص در منوی خود بروید.

علاوه بر کاهش اشباع عکس های خود در دوربین، می توانید همین کار را با نرم افزار ویرایش تصویر نیز انجام دهید. Lightroom و Capture One هر دو به شما این امکان را می دهند که به راحتی این کار را انجام دهید، همانطور که فتوشاپ نیز انجام می دهد.

 

5. کنتراست را افزایش دهید

یکی دیگر از ویژگی های مشترک در تصاویر تاریک و ترسناک این است که کنتراست بالایی دارند. باز هم می توانید این کار را در دوربین انجام دهید. معمولاً این تنظیمات را در همان جایی که گزینه اشباع پیدا می ‌کنید.

اما، مانند کاهش اشباع، می توانید کنتراست خود را در نرم افزارهای پس از تولید نیز تنظیم کنید. گزینه هایی برای انجام این کار در اکثر پلتفرم های اصلی پیدا خواهید کرد. Lightroom و Photoshop Express برای موبایل نیز دارای ویژگی های مشابهی هستند.

 

6. نوردهی را در لایت روم کاهش دهید

 

علاوه بر نور دهی کم عکس های خود در دوربین، می توانید نور دهی هر تصویر را در لایت روم نیز کاهش دهید. اگر می ‌خواهید تنظیمات اولیه را انجام دهید، انجام این کار به سادگی حرکت نوار لغزنده Exposure به سمت چپ است.

همچنین اگر می ‌خواهید نور دهی را در قسمت‌ های خاصی از عکس خود کاهش دهید، می ‌توانید با ابزار Tone Curve بازی کنید. هنگامی که فرمولی را پیدا کردید که کار می کند، می توانید از پیش تنظیمات برای ساده کردن گردش کار خود برای تصاویر تیره و ترسناک آینده ایجاد کنید.

 

7. از قبل به یک داستان فکر کنید

مانند سایر اشکال عکاسی، دستیابی به یک سبک تاریک و ترسناک آسان تر است اگر داستان سرایی خود را بهبود بخشید. مطمئناً، می ‌توانید عکس ‌هایی بگیرید که دیدن آن‌ ها خوب است – اما اگر مردم داستانی پشت آن داشته باشند، احتمالاً تصاویر شما را به خاطر می ‌آورند.

قبل از اینکه برای عکس گرفتن بیرون بروید، به وضعیت آب و هوای آن روز فکر کنید. همچنین باید قبل از گرفتن عکس، کمی زمان را صرف تماشای محیط اطراف خود کنید تا جَو را احساس کنید.

هنگامی که ایده بهتری از داستانی که می خواهید بگویید به دست آوردید، با تصاویر خود آزمایش کنید و دریابید که کدام روش برای شما بهترین کار را دارد.

 

8. در مه عکاسی کنید

 

اگر می خواهید تصاویر خلق و خوی منحصر به فردی ایجاد کنید، گرفتن عکس در زمانی که ابرها کم هستند یک نقطه شروع عالی است. روزهای مه آلود بیشتر حس مالیخولیایی را در آنها ایجاد می کند و آنها را برای ثبت احساساتی که می خواهید در تصاویر خود منتقل کنید عالی می کند.

البته، پیدا کردن یک روز مه آلود به طور قابل توجهی به محل زندگی شما بستگی دارد. اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، ممکن است در شهری مانند سانفرانسیسکو، روز مه آلود را راحت تر ببینید. شما همچنین باید سحرخیز باشید. در بیشتر موارد، بهترین زمان برای عکس گرفتن در مه ​​است.

 

9. فقط یک موضوع را انتخاب کنید

 

انتخاب نکردن سوژه های زیاد یک قانون خوب در هنگام گرفتن عکس در هر سناریویی است. اما اگر در تلاش برای رسیدن به یک استایل تیره و ترسناک هستید، ممکن است بخواهید فقط به یک استایل بچسبید.

انتخاب تنها یک موضوع باعث ایجاد احساس انزوا می شود. علاوه بر این، می‌ توانید از پیش‌ زمینه و پس ‌زمینه خود برای درک بهتر مقیاس استفاده کنید.

نمونه هایی از موضوعاتی که می توانید به عنوان اصلی انتخاب کنید شامل یک شخص، یک قایق یا یک حیوان در حیات وحش است.

 

با نماهای تاریک و ترسناک دراماتیک باشید

دستیابی به یک سبک عکاسی تاریک و ترسناک آسان نیست، اما ساده‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید. می ‌توانید از چندین استراتژی برای این کار استفاده کنید، با گزینه ‌های زیادی برای استفاده از دوربین خود – اما می ‌توانید بخش عمده آن را در نرم ‌افزارهای پس از تولید نیز انجام دهید.

به طور کلی، باید روی رنگ  ‌های سرد تر تمرکز کنید و برای هر تصویر، گزینه کوچک ‌تری انتخاب کنید. علاوه بر این، باید به حذف اشباع از بسیاری از قسمت های عکس خود فکر کنید. انتخاب آب و هوا و شرایط نوری غیرعادی نیز کمک کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید