آموزش, عکاسی

عکاسی از ماه: راهنمای اساسی برای مبتدیان

آیا همیشه سعی کرده اید که با تکنیک عکاسی ماه  یک عکس خوب بگیرید اما بی فایده است؟ احتمالاً از تنظیمات یا تجهیزات مناسب استفاده نمی کردید. در اینجا نحوه موفقیت شما آمده است.

زیبایی ماه باعث ایجاد عکس های زیبا می شود. در حالی که اکثر ما از گوشی های هوشمند خود برای عکاسی سریع از آسمان شب استفاده می کنیم، یک DSLR و کمی دانش در مورد تنظیمات مورد نیاز، عکس های ماه شما را از بقیه متمایز می کند. در این مقاله از استودیو ادیب نکات عکاسی از ماه را برای مبتدیان بخوانید.

برای عکاسی از ماه به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

عکاسی از ماه

برای بهترین عکس های ماه، به چند چیز نیاز دارید.

دوربین DSLR

دوربین DSLR بهترین انتخاب است زیرا تنظیمات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید تغییر دهید و امکان تعویض لنز ها را فراهم می کند. برخی از دوربین‌ های تلفن ممکن است به اندازه کافی خوب باشند، یا حتی یک دوربین نقطه‌ گذاری و عکاسی، اما تمام تنظیمات لازم برای گرفتن عکس ماه کامل را در اختیار شما قرار نمی ‌دهند. دوربین DSLR نیکون یا کانن یک انتخاب عالی است، اما هر DSLR دیگری نیز خوب کار می کند.

سه پایه

سه پایه برای گرفتن یک عکس ثابت از چنین سوژه ای دور در نور کم بسیار مهم است. شما به سه پایه ای نیاز دارید که پایدار باشد. اگر یکی ندارید، یا اگر مال شما کیفیت خیلی خوبی ندارد، می توانید از یک جسم ثابت برای استراحت در هنگام گرفتن عکس استفاده کنید. با این حال، کوچکترین حرکات در عکسی مانند این نشان داده می شود.

در همین راستا، ما همچنین استفاده از دکمه کنترل از راه دور بیسیم یا همراه کابل را توصیه می کنیم. اگر یکی از این موارد را ندارید، می توانید یک تایمر روی دوربین خود تنظیم کنید. استفاده از این ابزار همراه با سه پایه، هیچ حرکتی را هنگام گرفتن عکس از ماه تضمین نمی کند.

لنز ها

بهترین لنز برای عکاسی از ماه، ذهنی است، اگرچه لنز تله فوتو برای عکاسی از ماه توصیه می شود. یک لنز تله فوتو بافت ماه را به تصویر می ‌کشد و می ‌توانید قسمت زیادی از کادر خود را پر کنید. هر لنز تله فوتو پرایم یا زوم با برد بین 250 تا 500 میلی متر عالی عمل می کند.

اگر در حال عکاسی از ماه در منظره هستید، استفاده از لنز زاویه باز بهتر عمل می کند. فاصله کانونی بین 75-300 میلی متر را در نظر بگیرید. اما در نهایت، می ‌توانید با هر لنزی که دارید برای سبک عکسی که می ‌خواهید بسازید، کار کنید. عکاسی در مورد آزمایش کردن است.

فیلترها

فیلتر diffusion filter برای لنز شما نیز می تواند کمک کند، اما برای عکاسی از ماه ضروری نیست. اگر سنسور برای مدت طولانی باز باشد، این فیلترها به جلوگیری از نور اضافی از سنسور شما کمک می کنند. حتی اگر عکس ‌های شما در شب گرفته می ‌شوند، تعجب خواهید کرد که چقدر نور اضافی به نوردهی طولانی ‌تر وارد می ‌شود.

یک diffusion filter به ستاره ‌های شما کمک می‌کند تا در آسمان تاریک شب، کنتراست را افزایش دهند.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از ماه

عکاسی از ماه

استفاده از تجهیزات صحیح تنها بخشی از یک عکس موفق ماه است. تنظیماتی که استفاده می کنید می توانند عکس های شما را با یک کلیک از آماتور به حرفه ای تبدیل کنند. برای اطمینان از اینکه عکس ‌های ماه شما را تکان می ‌دهند، به موارد زیر پایبند باشید.

RAW  عکاسی کنید

برای بهترین کیفیت همیشه با فرمت RAW عکس بگیرید. فرمت RAW در مراحل پس از تولید آسان تر است و همچنین به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را ثبت کنید، که برای سوژه ای بسیار دور ضروری است.

ISO

حتی اگر در تاریکی عکاسی می ‌کنید – که معمولاً به ایزوی بالای 800 یا 1600 نیاز دارد – باید از ISO پایین ‌تری در اینجا استفاده کنید زیرا ماه بسیار روشن است.

ISO 100 بهترین عملکرد را دارد، اما اگر دوربین شما آنقدر پایین نمی آید، به کمترین میزان ممکن بروید. اگر از منظره ای با ماه به عنوان یک عنصر کوچکتر عکس می گیرید، احتمالاً ISO بزرگتری مانند 200 یا حتی 400 می خواهید.

ایزوی پایین ‌تر، دانه‌ بندی عکس‌ های شما را کاهش می ‌دهد، که حذف آن پس از تولید سخت است.

تمرکز

اگر فقط از ماه عکاسی می کنید، به جای یک منظره شامل ماه، بهتر است از فوکوس دستی استفاده کنید. از حالت خودکار به دستی بروید و از تنظیمات دوربین خود برای انتخاب ناحیه فوکوس استفاده کنید.

بسیاری از تنظیمات فوکوس خودکار دوربین ها به دلیل سایه ها، فاصله یا اجسام مزاحم برای فوکوس روی ماه مشکل دارند. استفاده از فوکوس دستی زمانی عالی است که با سه پایه ترکیب شود تا یک ماه زیبا را ثبت کند.

دیافراگم

عکاسی از ماه

دیافراگم بین f/8 و f/16 وضوح بیشتری را بدون ایجاد انکسار نور به شما می ‌دهد. اگر در حال گرفتن عکس منظره با ماه هستید، این محدوده دیافراگم تضمین می کند که کل عکس واضح است.

اگر می ‌خواهید از ماه به عنوان بخشی از پس‌ زمینه بوکه استفاده کنید، از دیافراگم بزرگ ‌تری مانند f/2.8 استفاده کنید و بر روی یک جسم نزدیک فوکوس کنید. ماه و هر نور درخشان دیگری در پس ‌زمینه، در پس ‌زمینه ‌ای زیبا و ترکیبی محو می‌شوند.

سرعت شاتر

حتی اگر از سه پایه و شاید تایمر یا کنترل از راه دور استفاده می کنید، همچنان می خواهید از سرعت شاتر سریع استفاده کنید. ماه سریعتر از آنچه فکر می کنید حرکت می کند. سرعت شاتر آهسته به تمام آن نور اجازه می دهد حسگر شما را فرا بگیرد. سرعت شاتر سریع بین 1/60 و 1/125 ثانیه باعث می شود عکس شما شفاف و واضح بماند.

البته، عکاسی آزمایشی است، بنابراین اگر می‌ خواهید نور محیطی بیشتری را معرفی کنید یا حرکت ستارگان را نشان دهید، سرعت شاتر کمتری را تنظیم کنید. اما انجام این کار ممکن است باعث ایجاد نور بیش از حد شود، بنابراین از یک فیلتر انتشار برای به دست آوردن تعادل کامل استفاده کنید.

عکاسی از ماه در فازهای مختلف

عکاسی از ماه

در حالی که تنظیمات و نکات بالا به شما کمک می‌ کند تا در یک شب متوسط، یک عکس عالی از ماه بگیرید، باید از تنظیمات مختلف برای مراحل مختلف ماه استفاده کنید. فراموش نکنید که گاهی اوقات می توانید ماه را در نور روز نیز ببینید که به تنظیمات بسیار متفاوتی نیاز دارد. با استفاده از یک برنامه موبایل، می توانید به راحتی ردیابی کنید که ماه در کدام فاز در نیمکره شما قرار دارد.

عکاسی از ماه گرفتگی

ماه قرمز قمری نور کمتری نسبت به ماه کامل ساطع می کند. قرمز زیبا را می توان با تنظیمات مناسب انتخاب کرد. استفاده از ISO بالاتر، مانند 800، به حفظ تعادل نور بدون افزودن دانه های زیاد کمک می کند.

شما به شدت به فوکوس دستی متکی خواهید بود زیرا ماه بسیار تیره تر از حالت معمولی خود به نظر می رسد. و سرعت شاتر خود را بالا نگه دارید.

عکاسی از ماه در روز

عکاسی از ماه

عکاسی از ماه در نور روز نیاز به تنظیماتی برای عکاسی در روز دارد. شما باید ایزوی کمتر، سرعت شاتر سریع ‌تر و دیافراگم کوچک ‌تری داشته باشید. می‌توانید با فوکوس روی هم یک عکس منظره پویا با ماه بسازید و هنگام کادر بندی عکس از لایه‌های ترکیب بندی استفاده کنید.

برای ماه عکاسی کنید

ماه زیباست و همه ما تمام تلاش خود را برای گرفتن آن انجام داده ایم. چه کسی می تواند ما را سرزنش کند؟ اما بدون تجهیزات و تنظیمات مناسب، به سختی می توانید یک عکس عالی دریافت کنید. این نکات اساسی باید شما را با پای راست شروع کند، چه در حال عکاسی از ماه کامل در شب یا یک هلال ماه در روز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید