آموزش

8 مشکل رایجی که پادکست ‌های مبتدی با آن ‌ها مواجه هستند و نحوه مقابله با آنها

پادکست سفری با موانع زیاد است. ما نکاتی این کار را آسان تر می کند را ارائه داده ایم.

پادکست در قرن بیست و یکم به یک رسانه محبوب تبدیل شده است. بسیاری از سازندگان از پادکست ها برای ارائه نظرات خود در مورد موضوعات مورد علاقه خود استفاده کرده اند و این کار را به صورت سرگرم کننده انجام می دهند. در همین حال، پلتفرم‌های استریم مانند Spotify پول قابل توجهی را برای تطبیق بهتر پادکست خرج کرده ‌اند.

اگر تصمیم گرفته اید یک پادکست را برای خودتان راه اندازی کنید، اگر در درازمدت به آن پایبند باشید، در سفری پرارزش خواهید بود. اما در مراحل اولیه، احتمالاً با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

این مقاله از استودیو ادیب مشکلات رایجی را که پادکسترهای مبتدی با آن روبرو هستند را نشان می دهد و به شما نشان می دهد که چگونه با آنها مقابله کنید.

1. مشکلات سخت افزار شما

پادکست ‌

داشتن مشکلات سخت افزاری کامپیوتر یکی از رایج ترین چالش هایی است که پادکست های مبتدی با آن مواجه هستند. و اگر از میکروفون خارجی استفاده می کنید، در برخی مواقع با مشکل عدم اتصال صحیح آن مواجه خواهید شد.

تنظیمات نرم افزار ضبط یا پلتفرم خود را تغییر دهید و با آن بازی کنید تا مطمئن شوید که صدای شما از طریق میکروفون خارجی ضبط می شود. انجام این کار بسیار ساده است. برای مثال، اگر از Adobe Audition استفاده می کنید، می توانید تنظیمات لازم را در تنظیمات برگزیده برنامه انجام دهید.

2. مشکل در یافتن ایده های خوب

پادکست ‌

یکی دیگر از چالش ‌هایی که پادکست ‌های مبتدی با آن مواجه هستند، ارائه ایده‌ های خوب و ارائه آن ‌ها به گونه ‌ای است که مخاطبان خود را سرگرم کند. با وجود محتوای پادکست بسیار زیادی که باید در امثال Spotify و Apple Podcasts کشف شود، یافتن یک زاویه منحصر به فرد می تواند زمان بر باشد.

یافتن ایده های خوب با گذشت زمان آسان تر می شود و آزمایش بهترین راه برای مقابله با این مشکل است. اگر برای پیدا کردن موضوعات مشکل دارید، از ابزارهایی مانند Answer The Public استفاده کنید تا کشف کنید مردم به دنبال چه چیزی هستند.

همچنین می ‌توانید با افراد مختلف مصاحبه کنید و به آنها اجازه دهید داستان ‌هایشان را بگویند. به طور مشابه، اگر یک پادکست ورزشی اجرا می کنید، می توانید نکات کلیدی صحبت را از بازی های بزرگ آخر هفته بیابید.

3. هیچ چیزی در طول جلسات شما ضبط نمی شود

انتخاب یک ایده جالب تنها بخشی از نبرد به عنوان یک پادکستر مبتدی است. شاید بزرگترین مزاحمت در این لیست زمانی باشد که یک موضوع جذاب برای صحبت دارید، اما هنگام پخش صدای خود چیزی نمی شنوید.

ممکن است صدای شما به چند دلیل پخش نشود. بیشتر اوقات، مشکل مربوط به سخت افزار است. ممکن است فراموش کرده باشید که تنظیمات را از قبل تغییر دهید، و همچنین ممکن است فراموش کرده باشید که میکروفون خود را روشن کنید.

احتمال دیگر این است که فراموش کرده اید دکمه ضبط را کامل فشار دهید. بهترین راه برای مقابله با این مشکل، ایجاد یک چک لیست از همه چیزهایی است که قبل از ضبط قسمت باید مرتب باشند. علاوه بر این، باید یک تست میکروفون نیز انجام دهید.

4. پی بردن به نحوه آپلود اپیزود آنلاین

پادکست ‌

هنگامی که قسمت پادکست خود را ضبط کردید، آماده به اشتراک گذاری آن با جهان هستید. و این سوال بعدی را مطرح می کند: در کجا باید آن را آپلود کنید، و چگونه این کار را انجام می دهید؟

اگر در مورد رشد پادکست خود جدی هستید، باید در Spotify و Apple Podcasts حضور داشته باشید. علاوه بر این، باید قسمت‌ های خود را در Google Podcasts نیز آپلود کنید.

یوتیوب همچنین مکانی محبوب برای آپلود پادکست است. می‌ توانید قسمت‌ های کامل را روی پلتفرم آپلود کنید، و همچنین می ‌توانید قطعه‌ هایی را ایجاد کنید—چه به شکل ویدیو های کوتاه ‌تر یا از طریق YouTube Shorts.

هنگام آپلود پادکست خود در Spotify، Google Podcasts و Apple Podcasts می توانید از یک سرویس میزبانی استفاده کنید . هر پلتفرمی قوانین متفاوتی برای ارسال آثار شما دارد، بنابراین باید دستورالعمل‌ های خاصی را برای هر کدام دنبال کنید.

5. صدا بیش از حد ساکت بودن

فرض کنید از مانع ضبط پادکست خود گذشتید و می توانید بشنوید که مقداری صدا ضبط کرده اید. با این حال، متوجه می‌ شوید که صدای شما خیلی کم است. چرا این اتفاق افتاده است و چه کاری می توانید انجام دهید؟

ممکن است صدای شما به چند دلیل بسیار کم باشد. در برخی موارد، شما به سادگی به اندازه کافی بلند صحبت نکردید. اما در موارد دیگر، ممکن است خیلی دور از میکروفون خود نشسته باشید.

اگر قبلاً صدای خود را ضبط کرده‌ اید، ممکن است بتوانید یک صدای ضبط شده با صدای کم را نجات دهید. برای تغییر صدا می توانید از نرم افزارهای ویرایش مانند Audacity استفاده کنید . اگر این کار را انجام دهید، امیدواریم که صدای پس زمینه زیادی نداشته باشید.

از طرف دیگر، ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را تنظیم کنید و قسمت پادکست را دوباره ضبط کنید. با این حال، ابتدا آن را ویرایش کنید، زیرا می توانید زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

6. هیچ کس به پادکست شما گوش نمی دهد

پادکست ‌

هنگامی که برای اولین بار پادکست خود را شروع می کنید، ممکن است بدانید که می خواهید چند سال دیگر چگونه به نظر برسد. و در حالی که اگر این همان چیزی است که می خواهید باید موفقیت را هدف بگیرید، همچنین باید به یاد داشته باشید که مراحل اولیه احتمالاً دشوار و حتی ناامید کننده خواهند بود. در چند ماه اول، ممکن است فقط چند نفر به قسمت های پادکست شما گوش دهند.

زمانی که مخاطبان شما کم هستند، صبور بودن مهم است. حتی اگر 100000 شنونده ندارید، باز هم باید ظاهر شوید و با همه شنوندگان خود به یک اندازه رفتار کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در مورد موضوعاتی صحبت می کنید که از آنها لذت می برید. به این ترتیب، شما حتی به آمار فکر نمی کنید.

7. از دست دادن فایل ها و پوشه ها

هنگام قرار دادن پادکست خود احتمالاً با چندین فایل و پوشه کار خواهید کرد. و اگر این موارد را به درستی سازماندهی نکنید، ممکن است متوجه شوید که نمی توانید همه آنها را هنگام ویرایش محتوای خود پیگیری کنید.

در حالت ایده‌ آل، باید از تمام فایل‌ ها و پوشه ‌های خود در یک هارد دیسک اکسترنال نسخه پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید آنها را در جایی آنلاین ذخیره کنید – مانند Google Drive.

همچنین می توانید با دادن یک پوشه منحصر به فرد به هر قسمت پادکست، به جای گروه بندی همه چیز در یکپوشه ، فایل های خود را سازماندهی کنید.

8. صدایی که خیلی واضح به نظر نمی رسد

پادکست ‌

با توجه به صحبت ما در مورد صدای کم، یکی از رایج ترین مشکلاتی که پادکست های جدید با آن مواجه هستند، ضبط صدایی است که چندان واضح به نظر نمی رسد. صدای شما ممکن است خفه به نظر برسد، و همچنین ممکن است نویز پس زمینه زیادی داشته باشید – به خصوص اگر قسمت را در مکانی شلوغ ضبط کرده باشید.

هنگام ضبط اپیزود های پادکست خود باید سعی کنید یک مکان آرام پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید کمد خود را به یک استودیو تبدیل کنید . همچنین می توانید به همه افراد خانه در مورد برنامه های خود بگویید و از آنها بخواهید ساکت باشند یا می توانید منتظر بمانید تا آنها از خانه خارج شوند.

مطمئن شوید که سخت افزاری که با آن ضبط می کنید، قادر به تولید صدای واضح نیز باشد.

پادکست کردن آسان نیست، اما اگر به آن پایبند باشید، ارزشمند است

ممکن است شروع یک پادکست به سادگی روشن کردن میکروفون و صحبت کردن به نظر برسد، اما نیاز به برنامه ریزی قبلی زیادی دارد. هنگامی که در روزهای اولیه زندگی خود هستید، احتمالاً با مسائل مختلفی روبرو خواهید شد که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید.

با این حال، دانستن مسائلی که ممکن است با آن مواجه شوید، راهی عالی برای جلوگیری از وقوع آنهاست. و با خواندن این مقاله، باید برای مقابله با مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، مجهز تر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید